Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorNiemi-Pynttäri, Risto
dc.contributor.authorBerg, Roosa
dc.date.accessioned2021-09-02T06:53:24Z
dc.date.available2021-09-02T06:53:24Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/77637
dc.description.abstractKirjojen kustantamisessa taide ja liiketoiminta liittyvät tiiviisti toisiinsa. Tässä tutkimuksessa pureudutaankin tutkimaan kirjailijan osuutta kirjamarkkinoinnissa. Aiheesta on olemassa sangen vähän tutkimusta, vaikka aihe koskettaakin jollain tapaa jokaista kirjailijaa. Tutkielmassa selvitetään, kuinka kirjailijat kokevat osuutensa kirjamarkkinoinnissa ja kuinka kustantamoiden työntekijät kokevat kirjailijan osuuden kirjamarkkinoinnissa. Lisäksi selvitetään, kuinka sosiaalinen media vaikuttaa kirjamarkkinointiin ja mitä haastatellut ryhmät ovat tästä mieltä. Tutkielmaa varten haastateltiin kolmea kirjailijaa sekä neljää kustantamon työntekijää. Haastatteluita analysoitiin teemoittelun keinoin. Tutkielman tuloksena voidaan todeta, että kirjailija ja kustantaja kokevat kirjailijan osuuden kirjamarkkinoinnissa suunnilleen samankaltaisena. Vastuu kirjamarkkinoinnista on molempien ryhmien mielestä yhä kustantajalla. Kirjailijan osallistuminen yleensä markkinointiin ja sen suunnitteluun esimerkiksi ideoimalla kirjan kohderyhmää. Kirjailijan sosiaalisen median käyttö on vapaaehtoista, ja kirjailijalla on vapaus luoda haluamanlaisiaan sisältöjä. Kirjailijat ovat tarkkoja rajoistaan siinä, mitä haluavat tuoda julkisuuteen. Sosiaalinen media on muuttanut kirjamarkkinointia viime vuosina merkittävistä ja suurin osa markkinoinnista tapahtuukin siellä. Vaikuttajien merkitys kirjojen markkinoijina ja tekijöinä on noussut vuosien saatossa.fi
dc.format.extent94
dc.language.isofi
dc.subject.otherkirjamarkkinointi
dc.subject.otherkirjamarkkinat
dc.titleTaiteilija kohtaa kaupallisuuden : kirjailijan osallistuminen kirjamarkkinointiin
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202109024761
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosMusiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Music, Art and Culture Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineKirjoittaminenfi
dc.contributor.oppiaineCreative writingen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi3041
dc.subject.ysokirjallisuus
dc.subject.ysomarkkinointi
dc.subject.ysososiaalinen media
dc.subject.ysokirjailijat
dc.subject.ysokustantajat
dc.subject.ysojulkisuus
dc.subject.ysokirjailijuus
dc.subject.ysokirjallisuussosiologia


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot