Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorKarjaluoto, Heikki
dc.contributor.advisorNiininen, Outi
dc.contributor.authorTurkki, Iiro
dc.date.accessioned2021-07-12T05:35:13Z
dc.date.available2021-07-12T05:35:13Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/77076
dc.description.abstractViime vuosina ketterä markkinointi on kasvattanut suosiotaan digitaalisen markkinoinnin toimistoissa. Aikaisemmin ketteristä menetelmistä pystyivät nauttimaan vain ohjelmistoalan yritykset, mutta nykyään menetelmät on otettu käyttöön myös markkinoinnin alalla. Digitaalinen markkinointi on nopeasti kehittyvä ja jatkuvasti kilpaillumpi ala, minkä takia ketterät menetelmät nähdään mahdollisuutena luoda lisäarvoa asiakkaille ja täten kasvattaa yrityksen kilpailuetua. Osana yrityksen ketteryyttä digitaalinen Kanban-työkalu mahdollistaa sujuvamman projektinhallinnan. Ketterät menetelmät ja Kanban auttavat projektien ja prosessien tehostamisessa ja luovat lisäarvoa asiakkaille. Tämän tutkimuksen tavoitteena on parantaa ymmärrystä siitä miten digitaalisen markkinoinnin yritys voi ottaa käyttöön tieto- ja viestintätekniikan (ICT) työkalun, ja mitkä ovat uuden teknologian käyttöönoton mahdollistajat ja esteet. Teoriaosuudessa käsitellään ketterän markkinoinnin, Kanbanin sekä tieto- ja viestintätekniikan käyttöönoton taustoja. Tässä tutkimuksessa on käytetty Honeycutt ym. (2005) viitekehystä myynnin automatisoinnin käyttöönotosta. Tutkimuksen tulokset selvittävät mitkä tekijät mahdollistavat tai estävät digitaalisen Kanban -työkalun käyttöönoton. Tulokset tuovat yrityksen johdolle arvokasta lisätietoa ketterien menetelmien ja Kanbanin käyttöönoton eri vaiheista. Eri vaiheita ovat suunnittelu, viestintä sekä arviointi, joista jokainen vaihe voi vaikuttaa uuden teknologian käyttöönottoon joko positiivisesti tai negatiivisesti.fi
dc.description.abstractDuring the last years, agile marketing methods have gained much attention among marketing agencies operating in digital performance marketing. Agile organizations and concepts used to be the luxury of software development, but now agile methods have been adopted by marketers. Digital marketing industry is fast-changing and constantly more competitive, so agile marketing is seen as a possibility to create extra value to customers and increase firm’s competitiveness. As part of organizational agility, a digital Kanban board is a project management tool that is used to run dynamic projects. Together with agile marketing methods, Kanban board can help marketing companies to im-prove project management processes and serve their clients better. The goal of this research is to increase the understanding of information and communica-tion technology (ICT) implementation and provide valuable information on facilitators and impediment of implementing and adopting digital Kanban board in digital marketing agency. The theoretical background contains the concepts of agile marketing and Kanban, and ICT implementation. The frame-work used in this study is adopted from Honeycutt et al. (2005) sales force au-tomation implementation framework. The case study provides findings on the facilitators and impediments of digital Kanban board implementation, giving valuable information to managers who are looking to adopt agile marketing technology in a company. The findings identify several factors from planning, communication, and evaluation phases that can affect ICT implementation process either positively or negatively.en
dc.format.extent57
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.subject.otheragile marketing
dc.subject.otherICT implementation
dc.subject.otherICT adoption
dc.subject.otherkanban
dc.titleFacilitators and impediments of agile marketing software implementation : case digital Kanban board
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202107124261
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineMarkkinointifi
dc.contributor.oppiaineMarketingen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi20423
dc.subject.ysoketterät menetelmät
dc.subject.ysodigitaalinen markkinointi
dc.subject.ysotieto- ja viestintätekniikka
dc.subject.ysomarkkinointi
dc.subject.ysoagile methods
dc.subject.ysodigital marketing
dc.subject.ysoinformation and communications technology
dc.subject.ysomarketing
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot