Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorHiltunen, Leena
dc.contributor.authorHeinonen, Tuomas
dc.date.accessioned2021-06-21T10:50:01Z
dc.date.available2021-06-21T10:50:01Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76755
dc.description.abstractKoronapandemia aiheutti pitkän etäopetusjakson ammatillisessa koulutuksessa. Tässä tutkimuksessa kartoitettiin opiskelijoiden opintojen sujumista ja opiskelijoiden hyvinvointia tapaustutkimuksella maaliskuussa 2021 yli vuoden jatkuneen etäopetusjakson jälkeen. Tutkimuksessa kerättiin tiedot verkossa olleella kyselylomakkeella Gradia Jyväskylän auto-, sähkö-, ict- ja logistiikka-alojen opiskelijoilta (N=215). Kyselyn vastausprosentti oli 17,7 %. Opiskelijoiden hyvinvointi jakautui epätasaisesti. Runsas puolet opiskelijoista määritteli itsensä hyvinvoiviksi ja kolmasosa piti itseään väsyneinä sekä uupuneina. Puolet opiskelijoista ilmoitti, että heidän opintonsa olivat edenneet suunnitellusti. Motivaatio-ongelmat nousivat esiin merkittävänä haasteena etäopiskelun sujumiselle. Opiskelijoiden hyvinvoinnin ja opintojen etenemisen välillä oli erittäin merkitsevä riippuvuus. Hyvin voivien opiskelijoiden opinnot olivat edenneet selvästi paremmin. Koulutehtävien kanssa apua tarvitsi vajaa viidesosa vastanneista ja jaksamiseensa apua tarvitsi 13,5 % vastaajista. Jaksamiseen apua tarvinneista suuri osa tarvitsi apua myös koulutehtäviin. Mitä suurempi avun tarve opiskelijalla oli, sen vaikeampi hänen oli pyytää apua. Avun pyytämisen vaikeus oli tässä tutkimuksessa kasvanut moninkertaiseksi aikaisempaan koronaa edeltäneeseen tutkimukseen verrattuna.fi
dc.format.extent90
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.subject.otherhätäetäopetus
dc.subject.otherkorona
dc.titleCase: koronan aiheuttaman etäopetuksen vaikutukset opiskelijoiden kokemukseen hyvinvoinnista ammatillisessa koulutuksessa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202106213948
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineKoulutusteknologiafi
dc.contributor.oppiaineKoulutusteknologiaen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysohyvinvointi
dc.subject.ysoammatillinen koulutus
dc.subject.ysoopiskelijat
dc.subject.ysohyvinvointi
dc.subject.ysoopinnot
dc.subject.ysoetäopiskelu
dc.subject.ysoopiskelu
dc.subject.ysoetäopetus
dc.subject.ysokoulutus
dc.subject.ysoCOVID-19
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot