The Smoking Image : Persuasion in Western Cigarette Advertising
Tekijät
Päivämäärä
2021Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Savukemainoksilla on ollut kiistelty maine koskien tupakoinnin vaaroihin liittyviä väittämiä ja niiden kommunikointia julkisuudessa sekä terveysviranomaisten että tupakkayhtiöiden omalta osalta. 2000-luvun vaihteessa paljastui laajempi savuketeollisuuden harjoittama harhaanjohtamisoperaatio koskien tupakointiin liityviä tietteellisiä faktoja. Tämä tutkimus pyrkii kartoittamaan operaation ja perinteisen mainonnan välistä yhteyttä, jota aiemmissa akateemisissa tutkimuksissa ei ole vielä kattavasti käsitelty. Diskurssitutkimus käsittelee kuvan ja tekstin välistä multimodaalista yhteyttä lehtimainoksissa, minkä motivaationa toimii savukemainoksien lisääntynyt visuaalisuus sekä kulttuurinen konteksi, joka koskee savukemainontaa länsimaissa rajoittavaa politiikkaa. Cigarette advertising has a controversial reputation due to the debate on health hazards associated to smoking and knowledge expressed by the scientific community and the cigarette industry itself. In the turn of 2000´s, there was exposed a large public obscuration strategy machined by the cigarette industry, concerning scientific claims about smoking. This study seeks to map the connection between the operation and traditional advertising which is not comprehensively covered in the previous academic research. The discourse analysis examines the multimodal relation of image and text in print advertisements, which is motivated by increased visuality in the commercial messages by the companies and a cultural context of the political debate concerning the restrictions of exposure of cigarette advertising in Western visual media.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5327]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Designing meaning : a visual design analysis of remedy entertainment’s video game advertisements
Ollikka, Niko (2021)Videopeli-ala on yksi maailman tasaisimmin kasvavista aloista ja sen on arvioitu olevan noin 139 miljoonan dollarin arvoinen vuonna 2021. Videopelejä ei enää nähdä pääasiallisesti lasten ja nuorten aktiviteettina vaan ... -
Rhetoric of the visual : metaphor in a still image
Lehtonen, Kimmo E. (University of Jyväskylä, 2011) -
Controversies over social group representation in advertisements : a case study on Hornbach’s The Smell of Spring narrative ad
Anipa, Florence (2020)Till date, advertising contents continue to raise controversy in the media due to miscommunication and misinterpretation. This study examines a proposed television ad, it also looks into the intended message to be communicated ... -
Narratives of femininity as means of promotion : a case study on Dove's advertisement and audience responses
Mustonen, Tiina (2017)Tutkielman tarkoituksena on selvittää, miten yritykset ja organisaatiot voivat hyödyntää kohderyhmiensä palautetta mainontansa kehittämisessä houkuttelevammaksi yleisöilleen. Sosiaalisen median nousun myötä myös yritysten ... -
Girls’ portrayals in fast fashion advertisements
Srivastava, Sonali; Wilska, Terhi-Anna; Sjöberg, Johanna (Routledge, 2022)This study analyses the visual construction of girls and notions surrounding young femininities articulated by 15 contemporary advertisements of Nordic fast fashion companies, available on their public Facebook pages in ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.