Ohjelmoijana menestymistä edesauttavat tekijät
Authors
Date
2021Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Tämä kirjallisuuskatsauksena toteutettu kandidaatintutkielma kartoittaa ohjelmoijana menestymistä edesauttavia tekijöitä. Ohjelmoijana menestymistä tarkastellaan useasta, kuten ohjelmistoalan ammattilaisena sekä koulutuksen tarjoamissa ohjelmointikursseissa menestymisen, näkökulmasta. Tutkielmassa avataan ohjelmoijan ja ohjelmoijana menestymisen käsitteet sekä käsitellään ohjelmoijana menestymistä edesauttavia tekijöitä viiden
pääkäsitteen avulla: tekniset tietotaidot, kokemus, kognitiivinen kyvykkyys ja matemaattiset
valmiudet sekä pehmeät taidot. This Bachelor’s Thesis, implemented as a literature review, identifies the factors
that contribute to success as a programmer. Success as a programmer is viewed from several
perspectives, such as success as a software professional and success in programming courses
offered by education. The Thesis introduces the concepts of programmer and success as a
programmer and discusses the factors contributing to success as a programmer using five
main concepts: technical know-how, experience, cognitive ability and mathematical ability,
and soft skills.
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [4412]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Early Cognitive Profiles Predicting Reading and Arithmetic Skills in Grades 1 and 7
Korpipää, Heidi; Moll, Kristina; Aunola, Kaisa; Tolvanen, Asko; Koponen, Tuire; Aro, Mikko; Lerkkanen, Marja-Kristiina (Elsevier, 2020)The aim of this study was to investigate cognitive profiles composed of skills predicting the overlap between reading and arithmetic in kindergarten (phonological awareness, letter knowledge, rapid automatized naming, and ... -
Verbal and academic skills in children with type 1 diabetes
Hannonen, Riitta (Jyväskylän yliopisto, 2011) -
Viisivuotiaiden lasten sukupuoli ja vanhemman koulutustaso Nallematikka-intervention vaikutuksien selittäjinä
Lahti, Henna (2015)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, vaikuttaako Nallematikka-interventio varhaisten matemaattisten taitojen kehittymiseen päiväkotiympäristössä. Lisäksi tarkoituksena oli tutkia, selittävätkö perheen sosioekonomiset ... -
Kolmannella luokalla heikosti laskevien laskustrategiat ja niiden kehitys alkuopetusvuosina sekä laskutaidon yhteys vanhempien sosioekonomiseen taustaan
Hamara, Matilda; Töllinen, Anna (2022)Sujuva laskutaito on elämän kannalta tärkeä koulussa opetettava taito. Laskutaitoon yksi keskeisesti vaikuttava tekijä on oppilaalla käytössään olevat laskustrategiat, eli erilaiset keinot laskun ratkaisemiseksi. ... -
Mathematics Skills of Kosovar Primary School Children: A Special View on Children with Mathematical Learning Difficulties
Salihu, Linda; Räsänen, Pekka (T&K Academic, 2018)The present study examined the development of mathematics skills of Kosovar primary school children in terms of their gender, living area, socio-economic status, and achievement level. A special emphasis was placed on ...