Ohjelmoijana menestymistä edesauttavat tekijät
Tekijät
Päivämäärä
2021Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Tämä kirjallisuuskatsauksena toteutettu kandidaatintutkielma kartoittaa ohjelmoijana menestymistä edesauttavia tekijöitä. Ohjelmoijana menestymistä tarkastellaan useasta, kuten ohjelmistoalan ammattilaisena sekä koulutuksen tarjoamissa ohjelmointikursseissa menestymisen, näkökulmasta. Tutkielmassa avataan ohjelmoijan ja ohjelmoijana menestymisen käsitteet sekä käsitellään ohjelmoijana menestymistä edesauttavia tekijöitä viiden
pääkäsitteen avulla: tekniset tietotaidot, kokemus, kognitiivinen kyvykkyys ja matemaattiset
valmiudet sekä pehmeät taidot. This Bachelor’s Thesis, implemented as a literature review, identifies the factors
that contribute to success as a programmer. Success as a programmer is viewed from several
perspectives, such as success as a software professional and success in programming courses
offered by education. The Thesis introduces the concepts of programmer and success as a
programmer and discusses the factors contributing to success as a programmer using five
main concepts: technical know-how, experience, cognitive ability and mathematical ability,
and soft skills.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5333]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Early Cognitive Profiles Predicting Reading and Arithmetic Skills in Grades 1 and 7
Korpipää, Heidi; Moll, Kristina; Aunola, Kaisa; Tolvanen, Asko; Koponen, Tuire; Aro, Mikko; Lerkkanen, Marja-Kristiina (Elsevier, 2020)The aim of this study was to investigate cognitive profiles composed of skills predicting the overlap between reading and arithmetic in kindergarten (phonological awareness, letter knowledge, rapid automatized naming, and ... -
CS1 : Intrinsic Motivation, Self-Efficacy, and Effort
Lakanen, Antti-Jussi; Isomöttönen, Ville (Vilnius University Press, 2023)This research investigates university students’ success in their first programming course (CS1) in relation to their motivation, mathematical ability, programming self-efficacy, and initial goal setting. To our knowledge, ... -
Verbal and academic skills in children with type 1 diabetes
Hannonen, Riitta (Jyväskylän yliopisto, 2011) -
Osaavatko vauvat matematiikkaa?
Lohvansuu, Kaisa; Koponen, Tuire; Eklund, Kenneth; Torppa, Minna (Jyväskylän yliopisto, 2024)Matematiikka mielletään usein suppeasti vain koulussa opetettaviksi matemaattisiksi taidoiksi, esimerkiksi laskemiseksi. Matematiikan taitojen kehittyminen alkaa kuitenkin paljon aikaisemmin, ja itse asiassa, meillä on jo ... -
Kolmannella luokalla heikosti laskevien laskustrategiat ja niiden kehitys alkuopetusvuosina sekä laskutaidon yhteys vanhempien sosioekonomiseen taustaan
Hamara, Matilda; Töllinen, Anna (2022)Sujuva laskutaito on elämän kannalta tärkeä koulussa opetettava taito. Laskutaitoon yksi keskeisesti vaikuttava tekijä on oppilaalla käytössään olevat laskustrategiat, eli erilaiset keinot laskun ratkaisemiseksi. ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.