FP-growth-algoritmi
Tekijät
Päivämäärä
2021Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Tässä tutkielmassa tutkitaan FP-growth-algoritmia, joka on yksi tiedonlouhinnan assosiaatio-menetelmän assosiaatiosääntöalgoritmi. Assosiaatiosääntöalgoritmi etsii usein esiintyvät alkiojoukot ja muodostaa niistä assosiaatiosäännöt. Assosiaatiosääntöjä käytetään yleisesti markkinakorianalyysissä, jossa analysoidaan asiakkaiden ostokäyttäytymistä. Lisäksi tutkielmassa verrataan FP-growth-algoritmin nopeutta Apriori-algoritmiin. This bachelor's thesis studies FP-growth-algorithm, which is one of the association rule algorithm of data mining association method. Association rule algorithm finds the frequent itemsets and generates association rules based on those frequent itemsets. Association rules are generally used in the market basket analysis, which analyzes customer's purchasing behavior. In addition in the bachelor's thesis compares FP-growth-algorithm speed to Apriori-algorith.
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [4988]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Klusterointialgoritmien vertailu
Nättilä, Severi (2021)Tutkielmassa tutustutaan ryhmittelyn perusteisiin, todennäköisyysmallipohjaisen sekä ei-parametrisen datan klusterointiin ja menetelmiin. Klusterointimenetelmistä käydään läpi: EM-algoritmi, k-means, k-medoids, k-modes ja ... -
Reitinhakualgoritmien käyttö videopeleissä
Keränen, Emil (2018)Reitinhaku on sekä videopeleissä että tekoälyn ja robotiikan puolella hyvin tuttu ongelma. Sen tutkimiseen on käytetty viime vuosina paljon resursseja lisääntyneen tekoälykiinnostuksen vuoksi. Tässä tutkielmassa keskitytään ... -
Gravitaatiosimulaatiot
Peiponen, Aapo (2019)Tässä tutkielmassa tarkastellaan gravitaatiosimulaatioita, simulaatioiden tehokkuutta ja algoritmeja, joilla simulaatioita voidaan nopeuttaa. Gravitaatiosimulaatioiden suurin ongelma on laskennallinen vaativuus. Suoraan N ... -
Reitinhakualgoritmien vertailu videopeliympäristöissä
Pollari, Joonas (2020)Reitinhaku on prosessi, jossa etsitään reittiä maaliin erilaisissa ympäristöissä. Tässsä tutkielmassa vertaillaan keskenään erilaisia reitinhakualgoritmeja, ja arvioidaan niiden käytettävyyttä videopeliympäristöissä. ... -
Agenttien liikkuminen peleissä
Parviainen, Jussi (2019)Tutkielma käsittelee agenttien liikkumista tietokonepeleissä. Tyypillinen liikkumisen toteuttaminen tapahtuu hyödyntäen reittipisteitä sekä A*-algoritmia, mutta menettelystä syntyy ongelmia erityisesti usean agentin ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.