Itseohjautuvuus ja oppimistyylit opiskelijan elämismaailmassa
Tekijät
Päivämäärä
1996Pääsyrajoitukset
Aineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/kokoelmat/arkistotyoasema.
Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijän oikeussännön alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä kvarten Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Employee opportunities for self-directed learning at technology organisations : features and frames of self-directed learning projects
Lemmetty, Soila (Routledge, 2021)The importance of self-directed learning (SDL) in a business environment has been highlighted as a way to increase an organisation’s competitiveness and innovativeness. While organisations increasingly require SDL from ... -
Self-direction
Lemmetty, Soila; Collin, Kaija (Palgrave Macmillan, 2020)Self-direction refers to an individual’s responsibility and active role in relation to their own activities. It has largely been considered from the perspective of the individual, with self-direction being seen as a ... -
Co-Occurrence of Sociocultural Elements and Self-Direction in Learning Situations : A Police Organization Case Study
Lemmetty, Soila; Collin, Kaija (SAGE Publications, 2022)Adult’s self-direction and self-directed learning (SDL) have become topics in the discussion of work-related adult learning and an autonomous approach, emphasizing responsibility and independence, has received increasing ... -
Self-Directed Learning as a Practice of Workplace Learning : Interpretative Repertoires of Self-Directed Learning in ICT Work
Lemmetty, Soila; Collin, Kaija (Springer Netherlands, 2020)Changing technologies and competition in the field of information and communication technology (ICT) are challenging the learning of individual workers and teams alongside and through work. Organisations call for employees’ ... -
Do it yourself : a material package for encouraging self-direction in upper secondary school language learning
Salmi, Lilja (2016)Opiskelijoiden itseohjautuvan kielenoppimisen tukeminen on usein yksittäisen kielenopettajan vastuulla, eikä materiaaleja tämän prosessin avustamiseen ole aina helposti saatavilla. Itseohjautuvan oppimisen tärkeys on ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.