Jälleenrakentamisen ajan lapsesta tulevaisuuden lapseen : suomalaisten lastenkirjojen lapsikäsitykset ja sosiologinen lapsitutkimus
Authors
Date
1998Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/collections/archival-workstation.
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Keywords
Riikkilä, Väinö Härmä, Leena Räsänen, Rebekka children's books Kallioniemi, Tuula lapsikäsitykset Murtomäki, Pauli suomalainen yhteiskunta Nopola, Sinikka sosiologinen lapsitutkimus Nopola, Tiina Martinheimo, Asko Raustela, Lasse Keskitalo, Margareta barn- och ungdomslitteratur barnböcker lasten kirjat Polva, Anni lastenkirjat children's literature lastenkirjallisuus kirjailijat lapset (ikäryhmät) lapsitutkimus yhteiskunta sosiologia samhället society sociologi sociology barnlitteratur författare authors barn (åldersgrupper) children (age groups) barnforskning child research
Metadata
Show full item recordCollections
- Pro gradu -tutkielmat [29561]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Children's participation and participating children : factors influencing attendance to child societies, and justifications for children's participation in Sri Lanka
Valtari, Janika (2016)The aim of the research was to find the justifications for children’s participation used by children and workers at World Vision Finland’s programs in Sri Lanka, the childhood images of the justificationsand thefactors ... -
The Playful Affordances of Picture Book Apps for Children
Järvenpää, Hanna (A. Jahn-Sudmann c/o Zentrum für Interdisziplinäre Medienwissenschaft, 2021)The tradition of children’s literature has evolved side by side with the market of children’s entertainment, games, and toys. The selection of contemporary print products includes a wide variety of materially or technologically ... -
Liian hieno Pepiksi : esikoululaiset kertovat käsityksistään lastenkirjojen kuvahahmoista
Gröndahl, Leila (2015)Tutkimus tarkastelee lastenkirjojen kuvahahmoja esikouluikäisten lasten kertomana. Tutkimus selvittää, mitä esikouluikäiset lapset kertovat käsityksistään muumista, Peppi Pitkätossusta sekä Lumikista ja seitsemästä kääpiöstä ...