University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > View Item

#SharedEurope - so that they know we're still here : communications campaign for a network of European cultural institutions in London

Thumbnail
View/Open
1.5Mb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Miettunen, Essi
Date
2020
Discipline
Englannin kieliEnglish
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Taide ja kulttuuri ovat tärkeitä pehmeän vaikuttamisen työkaluja, jotka tutkitusti lisäävät sosiaalista koheesiota ja kulttuurienvälistä ymmärrystä. Luova sektori muodostaa lähes 5,5 prosenttia Euroopan Unionin kokonaisbruttokansantuotteesta ja unioni rahoittaa taide- ja kulttuurivaihtoa Euroopassa. Riippuvuus unionin myöntämästä rahoituksesta altistaa luovan sektorin kuitenkin poliittisille muutoksille. Britannian EU-ero varjostaa saarivaltiossa harjoitettavaa kulttuuridiplomatiaa. EU-organisaatiot ovat huolissaan toimintansa jatkumisesta Britanniassa brexitin jälkeen. Yksi näistä organisaatioista on EUNIC London -verkosto, joka muodostuu Lontoossa vaikuttavista EU-maiden kulttuuritoimijoista. Osallistuin keväällä 2019 verkoston toimintaan ja ymmärsin, että kulttuuritoiminnan jatkumisen turvaamiseksi EUNIC Londonin viestinnän tulisi olla tehokkaampaa, jotta verkoston tunnettuus lisääntyisi ja se tavoittaisi kaikki potentiaaliset kohderyhmät. Tutkimukseni tavoitteeksi muodostui selvittää keinoja, joilla EUNIC Londonin sosiaalisen median kanavat saisivat lisää seuraajia. Verkostolla oli käytössään aihetunniste #SharedEurope, jota päätettiin hyödyntää viestinnän kehitysprojektissa. Verkoston jäsenillä oli käytössään eriävät resurssit, jonka takia tutkimusmetodiksi muodostui työpajojen sarja, joka johtaisi Eurooppa -teemaiseen viestintäkampanjaan. Näin voisimme huomioida jokaisen jäsenen näkemykset ja tukea eurooppalaista taidetta. Juholinin (2009) ohjeiden mukaan selvitimme EUNIC Londonin keskeiset viestit, kohderyhmät ja viestintäkanavat, joilla heidät voisi tavoittaa. Analysoin aineiston vertaamalla EUNIC Londonin kanavien tilastotietoja aikaan ennen ja jälkeen kampanjan. Tutkimus osoitti, että rajoitetuillakin resursseilla on mahdollista toteuttaa viestintäkampanja tinkimättä sen teemasta. Kanavasta riippuen EUNIC Londonin seuraajamäärät kasvoivat ja täten voi olettaa, että yhä useammat ovat tietoisia verkoston toiminnasta ja tapahtumista. Mikä tärkeintä, tämä lisää verkoston yhteistyömahdollisuuksia tulevaisuuden Britanniassa, jossa kansainvälisen luovan sektorin tulevaisuus on vielä tuntematon. ...
Keywords
cultural diplomacy soft power EUNIC London yhteisöviestintä brexit sosiaalinen media kulttuuri-instituutit kulttuurilaitokset kulttuuri media viestintä organisational communication and public relations social media cultural institutes cultural institutions culture communication
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202101261257

Metadata
Show full item record
Collections
  • Pro gradu -tutkielmat [23417]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Social media in public diplomacy : survey on the social media communication of the Finnish missions abroad 

    Nurmi, Maria (2012)
    Today, social media is changing the way people communicate by giving the influence to the hands of the people. For organizations, it means that the issues of stakeholders are the focus of the communication, not the ...
  • Platformed Interactions : How Social Media Platforms Relate to Candidate–Constituent Interaction During Finnish 2015 Election Campaigning 

    Nelimarkka, Matti; Laaksonen, Salla-Maaria; Tuokko, Mari; Valkonen, Tarja (Sage Publications, 2020)
    Interaction between candidates and constituents via social media is a well-studied domain. The article takes this research further through a synthesis with platform studies, emerging scholarship that applies a critical ...
  • Work-Related Social Media Use : The Mediating Role of Social Media Communication Self-Efficacy 

    Pekkala, Kaisa; van Zoonen, Ward (Elsevier, 2022)
    Social media use has become an indispensable part of knowledge work. Employees posting work-related content on social media are considered credible sources of information and have significant importance for how stakeholders, ...
  • Crisis preparedness through co-operation between municipalities and non-governmental organizations 

    Rissanen, Maarit (2016)
    Julkissektorin toimijoiden kriisiviestintä ja kriisijohtaminen eroavat yksityisten toimijoiden vastaavasta viestinnästä, koska julkisen sektorin organisaatioilla on lakisääteinen velvollisuus pelastaa kansalaisia hädässä. ...
  • Public relations in a transition society 1989-2002 : using a stakeholder approach in organisational communications and relations analyses 

    Tampere, Kaja (Jyväskylän yliopisto, 2003)
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre