Show simple item record

dc.contributor.advisorSeppänen, Ville
dc.contributor.authorKorppi, Saara
dc.date.accessioned2021-01-19T10:15:27Z
dc.date.available2021-01-19T10:15:27Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73681
dc.description.abstractGlobalisaation ja teknologian kehityksen myötä lentokenttien suunnittelu on muuttunut entistä teknologisemmaksi ja asiakaskeskeisemmäksi. Tutkielman tarkoituksena on kartoittaa erilaisia lentokentillä hyödynnettäviä uusia tekno-logioita sekä tunnistaa, mitkä näistä teknologioista ovat merkityksellisimpiä asiakastyytyväisyyden näkökulmasta. Tutkimus toteutettiin kirjallisuuskatsauksena. Keskeisimpinä tuloksina tämä tutkielma esittää erilaisten lentokentän itsepalveluteknologioiden sekä tukevien teknologioiden erittelyn. Tutkimuksen perusteella tärkeimpiä asiakaskeskeisiä uusia teknologioita ovat itsepalveluteknologiat, joilla voidaan vähentää matkustajien prosessointiaikoja sekä tieto- ja viestintäteknologia, jonka avulla tarjotaan matkustajalle kaikki hänen tarvitsemansa tieto lentokenttään liittyen. Myös innovatiivisilla, kokemuksia luovilla teknologioilla on kasvattava merkitys asiakastyytyväisyyteen.fi
dc.description.abstractGlobalization and rapid technological development have shaped airport planning to more technological and customer centric processes. This thesis aims to identify new technologies used in airports and their impact in customer satisfaction. This research was carried out as a literature review. Results show that there are multiple different self-service technologies and supporting technologies used in airports. The most important technologies from customer satisfaction point of view are self-service technologies to reduce passenger processing times and information communication technologies for efficient communication between airport and its passengers. Innovative technologies for creating experiences to passengers also enhance customer satisfaction.en
dc.format.extent32
dc.language.isofi
dc.subject.otheruudet teknologiat
dc.titleUudet teknologiat lentokentillä ja niiden suhde asiakastyytyväisyyteen
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202101191150
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysoteknologia
dc.subject.ysoasiakastyytyväisyys
dc.subject.ysolentokentät
dc.subject.ysoasiakkaat


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record