dc.contributor.advisor | Riekkinen, Janne | |
dc.contributor.author | Lehtinen, Onni | |
dc.date.accessioned | 2020-11-19T08:25:34Z | |
dc.date.available | 2020-11-19T08:25:34Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/72676 | |
dc.description.abstract | Virtuaalitodellisuus (Virtual Reality, VR) on tietokoneella luotu kolmiulotteinen kuva tai ympäristö, jonka kanssa käyttäjä voi olla vuorovaikutuksessa. Nykypäivänä virtuaaliympäristöihin pääsee uppoamaan monin eri keinoin ja monille varmasti tutuin näistä on käyttämällä apunaan virtuaalitodellisuuslaseja. Virtuaalitodellisuus yhdistetään usein viihdeteollisuuden hyödyntämäksi teknologiaksi, varsinkin erilaisten pelien osalta. Nykyään virtuaalitodellisuutta kehitetään ja hyödynnetään yhä kasvavissa määrin myös terveydenhuollon, teollisuuden ja koulutuksen tarpeisiin. Tässä tutkielmassa tarkastellaan millaista käyttöä virtuaalitodellisuudella on terveydenhuollon parissa, ja vielä tarkemmin millaisia käyttömahdollisuuksia se tarjoaa ahdistuneisuushäiriöiden hoidossa. Tutkielmassa pyritään myös selvittämään, onko virtuaalitodellisuushoito tehokasta. | fi |
dc.description.abstract | Virtual reality is computer-generated three-dimensional picture or environment, that is interactive. Nowadays it is possible to immerse in virtual environments in multiple ways and probably the most familiar one for the consumer is the use of VR-headset. Virtual reality is often associated with the use of entertainment industry, especially games. Virtual reality is also currently being developed and exploited more and more for the benefits of healthcare, industry, and education. This thesis considers what kind of use does virtual reality have in healthcare and more closely what kind of use it offers in the treatment of anxiety disorders. The thesis also aims to find out whether virtual reality therapy is effective. | en |
dc.format.extent | 27 | |
dc.language.iso | fi | |
dc.subject.other | VRET | |
dc.title | Virtuaalitodellisuuden käyttö ahdistuneisuushäiriöiden hoidossa | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202011196690 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Tietojärjestelmätiede | fi |
dc.contributor.oppiaine | Information Systems Science | en |
dc.rights.copyright | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights.copyright | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.contributor.oppiainekoodi | 601 | |
dc.subject.yso | virtuaalitodellisuus | |
dc.subject.yso | fobiat | |
dc.subject.yso | ahdistuneisuushäiriöt | |