Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorRiekkinen, Janne
dc.contributor.authorLehtinen, Onni
dc.date.accessioned2020-11-19T08:25:34Z
dc.date.available2020-11-19T08:25:34Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/72676
dc.description.abstractVirtuaalitodellisuus (Virtual Reality, VR) on tietokoneella luotu kolmiulotteinen kuva tai ympäristö, jonka kanssa käyttäjä voi olla vuorovaikutuksessa. Nykypäivänä virtuaaliympäristöihin pääsee uppoamaan monin eri keinoin ja monille varmasti tutuin näistä on käyttämällä apunaan virtuaalitodellisuuslaseja. Virtuaalitodellisuus yhdistetään usein viihdeteollisuuden hyödyntämäksi teknologiaksi, varsinkin erilaisten pelien osalta. Nykyään virtuaalitodellisuutta kehitetään ja hyödynnetään yhä kasvavissa määrin myös terveydenhuollon, teollisuuden ja koulutuksen tarpeisiin. Tässä tutkielmassa tarkastellaan millaista käyttöä virtuaalitodellisuudella on terveydenhuollon parissa, ja vielä tarkemmin millaisia käyttömahdollisuuksia se tarjoaa ahdistuneisuushäiriöiden hoidossa. Tutkielmassa pyritään myös selvittämään, onko virtuaalitodellisuushoito tehokasta.fi
dc.description.abstractVirtual reality is computer-generated three-dimensional picture or environment, that is interactive. Nowadays it is possible to immerse in virtual environments in multiple ways and probably the most familiar one for the consumer is the use of VR-headset. Virtual reality is often associated with the use of entertainment industry, especially games. Virtual reality is also currently being developed and exploited more and more for the benefits of healthcare, industry, and education. This thesis considers what kind of use does virtual reality have in healthcare and more closely what kind of use it offers in the treatment of anxiety disorders. The thesis also aims to find out whether virtual reality therapy is effective.en
dc.format.extent27
dc.language.isofi
dc.subject.otherVRET
dc.titleVirtuaalitodellisuuden käyttö ahdistuneisuushäiriöiden hoidossa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202011196690
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysovirtuaalitodellisuus
dc.subject.ysofobiat
dc.subject.ysoahdistuneisuushäiriöt


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot