Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorIikkanen, Päivi
dc.contributor.advisorEnnser-Kananen, Johanna
dc.contributor.authorPyöriä, Joni
dc.date.accessioned2020-11-05T11:01:47Z
dc.date.available2020-11-05T11:01:47Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/72494
dc.description.abstractUudet lukion opetussuunnitelman perusteet julkaistiin syksyllä 2019. Uudessa opetussuunnitelmassa painotetaan monilukutaitoa ja kriittistä lukutaitoa oppiaineesta riippumatta ja rohkaistaan oppiainerajat ylittävään opetukseen. Tämän vuoksi on aiheellista kehittää oppimateriaaleja, joissa painotetaan näitä taitoja ja mahdollistetaan integraatio oppiaineiden välillä. Tämän materiaalipaketin tavoitteena on luoda kokonaisuuksia, joissa yhdistyy kriittinen lukutaito ja monilukutaito multimodaalisten aineistojen avulla. Tutkimuskysymys, joka ohjasi materiaalin tekoa, on seuraava: Millaisella oppimateriaalilla voidaan paremmin opettaa opiskelijoille monilukutaitoa sekä kriittistä lukutaitoa? Materiaali sisältää ehdotuksia integraatiosta oppiaineiden välillä ja sitä on helppo muokata eri teemoihin sopivaksi esimerkkiaineistoja varioimalla. Materiaali on tarkoitettu käytettäväksi opetussuunnitelman A-englannin moduuleissa 4 ja 5. Materiaalin teoreettinen viitekehys pohjaa New London Groupin (1996) teoriaan monilukutaidosta ja siihen liittyvästä monilukutaidon pedagogiikasta. Suomalaisessa koulukontekstissa tutkimusta aiheesta ovat tehneet esimerkiksi Sulkunen (2011) ja Leino (2014).fi
dc.format.extent39
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.subject.othercritical reading
dc.subject.othercritical literacy
dc.subject.otherauthentic materials
dc.subject.othermaterial package
dc.titleImproving students’ critical reading and multiliteracy skills : a material package
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202011056531
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysooppimateriaali
dc.subject.ysolukutaito
dc.subject.ysomedialukutaito
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysomonilukutaito
dc.subject.ysostudy material
dc.subject.ysoliteracy
dc.subject.ysomedia literacy
dc.subject.ysoteaching and instruction
dc.subject.ysomultiliteracy
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot