Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorSeppänen, Ville
dc.contributor.authorVettanen, Niklas
dc.date.accessioned2020-10-28T06:33:04Z
dc.date.available2020-10-28T06:33:04Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/72377
dc.description.abstractTämän pro gradu -tutkielman tarkoituksena on selvittää kuinka sisäinen viestintä vaikuttaa henkilöstön motivaatioon ja miten sisäistä viestintää voidaan parantaa, kun tavoitteena on sitoutuneempi henkilöstö. Sisäisen viestinnän avulla on mahdollista jakaa organisaation tavoitteita ja arvoja, ja saavuttaa siten yhtenäisempi ja tehokkaampi organisaatio. Sisäisen viestinnän kanavien siirtyessä kasvavissa määrin sähköiseen muotoon, on monilla perinteisilläkin aloilla alettu hyödyntämään uusia viestinnän innovaatioita ja menetelmiä. Sisäisen viestinnän tärkeimpänä tehtävänä on siirtää työssä suoriutumisen kannalta merkittävää tietoa, mutta rakentaa samalla organisaatiokulttuuria. Henkilöstön motivaatiolla onkin suora vaikutus organisaation suorituskykyyn, jolloin johdon harteille jää motivaation ohjaaminen merkityksellisiin kohteisiin. Tähän voidaan käyttää apuna strategista lähestymistapaa viestinnän suunnittelussa. Tutkimus toteutettiin tapaustutkimuksena, joka koostui kirjallisuuskatsauksesta ja empiirisestä osiosta. Empiirinen osio suoritettiin puolistrukturoitujen ryhmähaastatteluiden avulla. Tutkimuksen kohteena oli suomalainen terveys- ja hyvinvointialan konserni, joka työllistää Suomessa noin tuhat henkilöä. Saatujen tulosten pohjalta selvitettiin kohdeorganisaation henkilöstön motivaatiotekijät, arvioitiin sisäisen viestinnän nykytilaa ja kanavia, ja viimeisenä esitettiin tulosten pohjalta kehitysehdotuksia sisäisen viestinnän kehittämiselle. Tuloksissa huomattiin sisäisellä viestinnällä olevan merkitys henkilöstön motivaation ja sitoutuneisuuden kohteisiin. Lisäksi huomattiin osallistumisen mahdollistamisen ja yhtenäisen organisaatiokuvan rakentamisen olevan keskeisessä asemassa henkilöstön motivaation kehittämiselle.fi
dc.format.extent73
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.subject.othersisäinen sosiaalinen media
dc.subject.othersosiaalinen vastuullisuus
dc.titleSisäisen viestinnän vaikutus henkilöstön motivaatioon : tapaustutkimus
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202010286424
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysositoutuminen
dc.subject.ysosisäinen viestintä
dc.subject.ysomotivaatio
dc.subject.ysohenkilöstö
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot