Jacobi fields, bundles and connections
Authors
Date
2020Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Tämä teksti käsittelee Jacobin kenttiä ja niiden määrittelemiseen tarvittavia rakenteita, erityisesti vektorikimppuja ja konnektioita. Lopputuloksena osoitetaan yksi yhteen-vastaavuus Jacobin kenttien ja geodeesiperheiden variaatiokenttien välillä. This text discusses Jacobi fields and the structures needed in their definition, vector bundles and connections in particular. The one-to-one -correspondence between Jacobi fields and the variation fields of families of geodesics is proven as a final result.
Metadata
Show full item recordCollections
- Pro gradu -tutkielmat [25559]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Introducing Golden Section in the Mathematics Class to Develop Critical Thinking from the STEAM Perspective
Dana-Picard, Thierry; Hershkovitz, Sara; Lavicza, Zsolt; Fenyvesi, Kristof (SEAMEO STEM-ED, 2021)The Golden Section is a mathematical concept that is one of the most famous examples of connections between mathematics and the arts. Despite its widespread references in various areas of nature, art, architecture, literature, ... -
Prospective mathematics teachers' informal and formal reasoning about the concepts of derivative and differentiability
Viholainen, Antti (University of Jyväskylä, 2008) -
The Use of Question Modification Strategies to Differentiate Instruction in Eritrean Mathematics and Science Classrooms
Zerai, Desalegn; Eskelä-Haapanen, Sirpa; Posti-Ahokas, Hanna; Vehkakoski, Tanja (MDPI AG, 2023)This qualitative study aimed at examining the question modification strategies Eritrean elementary and middle school teachers used to differentiate their instruction and meet the diversity in the classroom as well as the ... -
Differentiation in CLIL mathematics in the first and second grade
Tiihonen, Nina (2020)Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää miten sisältöä ja kieltä integroivaa (CLIL) opetusta toteutetaan ja eriytetään alkuopetuksessa. Tavoitteena oli löytää eriyttämisen mahdollisuuksia matematiikan CLIL-opetuksessa, sillä ... -
RAN and learning disabilities : is there a special connection between mathematical difficulties and rapid automatized naming?
Gaiani, Annika (2020)Tässä tutkimuksessa tutkittiin, onko matematiikan vaikeuksista (MV) kärsivillä lapsilla, myös ongelmia nopean sarjallisen nimeämisen (RAN) testissä. Tämän lisäksi tarkasteltiin, vaikuttaako matematiikan sujuvuusvaikeuden ...