Vihreä IT ja digitaalinen mainonta vihreän tietoisuuden edistäjänä
Authors
Date
2020Access restrictions
The author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities).
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Tässä tutkimuksessa tutkitaan, miten vihreää IT:tä käytetään vihreän tietoisuuden edistämisessä digitaalisessa mainonnassa. Tutkimuksessa avataan vihreän IT:n ja digitaalisen mainonnan käsitteet. Lisäksi määritellään niihin läheisesti liittyvät käsitteet; informaatioteknologia, markkinointi, markkinointiviestintä sekä digitaalinen mainonta. Tutkimuksessa esitetään teoreettinen viitekehys, joka muodostetaan keskeisten käsitteiden avulla. Tutkimus toteutettiin tapaustutkimuksena yrityksestä Neste Oyj. Yrityksen verkkosivuista tehtiin aineistolähtöinen sisällön analyysi yritysasiakkaiden näkökulmasta. Kirjallisuuskatsauksen tuloksena vihreän IT:n ja digitaalisen mainonnan käsitteille löydettiin yhteinen rajapinta. Aineistolähtöisessä sisällönanalyysissa kerättiin verkkosivuilta aineisto tutkimustehtävän mukaisesti. Kerätty aineisto luokiteltiin ja tulkinta tehtiin analyysin perusteella. Verkkosivuilla käytettiin seitsemää erilaista digitaalisen mainonnan keinoa, jotka ovat referenssit, projektit, tuotteiden hyödyt, laadun tunnustukset, viestintä, arvot sekä visuaalisuus. Tutkimuksen tulokset ovat sovellettavissa ja hyödynnettävissä myös muiden organisaatioiden digitaalisessa mainonnassa.
...


Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [4788]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Applen tuotteiden markkinointiviestinnän vaikutukset digitaalisesti luotavilla aistillisilla kokemuksilla
Salonkari, Lasse (2022)Tämän pro gradu -tutkielman tarkoituksena on tutkia, miten Applen tuotteiden markkinointivideoista koettavat aistilliset, taiteelliset sekä opettavaiset kokemukset vaikuttavat kohteena olevan kuluttajan haluun ostaa ... -
Digitaalisen markkinointiviestinnän ammattilaisten osaaminen : laadullinen tutkimus
Kilkki, Ruut (2018)Tämän pro gradu –tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, minkälaista osaamista digitaalisen markkinointiviestinnän ammattilaiset tarvitsevat. Digitaalinen markkinointi on yleistynyt vauhdilla ja ottanut paikkansa perinteisen ... -
Perceptions of content marketing : case study on Finnish companies
Hänninen, Heli (2015)The discipline of marketing has gone through some major changes over the past couple of decades. The power is moving away from companies to consumers, who are playing a more significant role than ever before. Furthermore, ... -
Stakeholder Strategy and Design Alignment Framework for Design Science Research : A Study in the Context of VR-Aided Marketing and Sales
Holopainen, Jani; Mattila, Osmo; Pöyry, Essi; Parvinen, Petri; Tuunanen, Tuure (University of Hawai'i at Manoa, 2020)This study introduces a framework to align various perceptions and objectives that different stakeholders have at the beginning of a Design Science Research (DSR) process and consolidate them into stakeholders’ strategies ... -
B2B influencer marketing : Conceptualization and four managerial strategies
Mero, Joel; Vanninen, Heini; Keränen, Joona (Elsevier, 2023)While there is a growing body of research on influencer marketing, it focuses almost exclusively on the consumer marketing context, and offers limited insights for business-to-business (B2B) organizations. To address this ...