Vihreä IT ja digitaalinen mainonta vihreän tietoisuuden edistäjänä
Tekijät
Päivämäärä
2020Pääsyrajoitukset
Tekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat..
Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Tässä tutkimuksessa tutkitaan, miten vihreää IT:tä käytetään vihreän tietoisuuden edistämisessä digitaalisessa mainonnassa. Tutkimuksessa avataan vihreän IT:n ja digitaalisen mainonnan käsitteet. Lisäksi määritellään niihin läheisesti liittyvät käsitteet; informaatioteknologia, markkinointi, markkinointiviestintä sekä digitaalinen mainonta. Tutkimuksessa esitetään teoreettinen viitekehys, joka muodostetaan keskeisten käsitteiden avulla. Tutkimus toteutettiin tapaustutkimuksena yrityksestä Neste Oyj. Yrityksen verkkosivuista tehtiin aineistolähtöinen sisällön analyysi yritysasiakkaiden näkökulmasta. Kirjallisuuskatsauksen tuloksena vihreän IT:n ja digitaalisen mainonnan käsitteille löydettiin yhteinen rajapinta. Aineistolähtöisessä sisällönanalyysissa kerättiin verkkosivuilta aineisto tutkimustehtävän mukaisesti. Kerätty aineisto luokiteltiin ja tulkinta tehtiin analyysin perusteella. Verkkosivuilla käytettiin seitsemää erilaista digitaalisen mainonnan keinoa, jotka ovat referenssit, projektit, tuotteiden hyödyt, laadun tunnustukset, viestintä, arvot sekä visuaalisuus. Tutkimuksen tulokset ovat sovellettavissa ja hyödynnettävissä myös muiden organisaatioiden digitaalisessa mainonnassa.
...
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5335]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Vallitseva sosiaalinen paradigma vihreän mainonnan diskursseissa
Lappalainen, Roni (Kulutustutkimuksen seura, 2023)Analysoin tässä tutkimuksessa vihreän mainonnan ympäristödiskursseja sekä vallitsevaa sosiaalista paradigmaa. Ympäristödiskurssit muokkaavat luonnon, ilmaston ja ympäristökriisien sosiokulttuurista asemaa. Vallitseva ... -
Applen tuotteiden markkinointiviestinnän vaikutukset digitaalisesti luotavilla aistillisilla kokemuksilla
Salonkari, Lasse (2022)Tämän pro gradu -tutkielman tarkoituksena on tutkia, miten Applen tuotteiden markkinointivideoista koettavat aistilliset, taiteelliset sekä opettavaiset kokemukset vaikuttavat kohteena olevan kuluttajan haluun ostaa ... -
Digitaalisen markkinointiviestinnän ammattilaisten osaaminen : laadullinen tutkimus
Kilkki, Ruut (2018)Tämän pro gradu –tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, minkälaista osaamista digitaalisen markkinointiviestinnän ammattilaiset tarvitsevat. Digitaalinen markkinointi on yleistynyt vauhdilla ja ottanut paikkansa perinteisen ... -
Perceptions of content marketing : case study on Finnish companies
Hänninen, Heli (2015)The discipline of marketing has gone through some major changes over the past couple of decades. The power is moving away from companies to consumers, who are playing a more significant role than ever before. Furthermore, ... -
Sisältömarkkinoinnin johtaminen eräässä rakennusalan yrityksessä
Latvanen, Samuel (2021)Sisältömarkkinoinnista on tullut merkittävä osa modernia markkinointia, jossa luodaan arvoa tuovia sisältöjä organisaatioiden kohderyhmille. Aikaisemmin sisältömarkkinointi on ollut Suomessa melko tuntematon käsite, mutta ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.