dc.contributor.author | Kukkonen, Harri | |
dc.contributor.author | Jussila, Ari | |
dc.contributor.author | Rantanen, Johanna | |
dc.date.accessioned | 2020-07-06T10:06:58Z | |
dc.date.available | 2020-07-06T10:06:58Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Kukkonen, H., Jussila, A., & Rantanen, J. (2020). Ohjauksen ammattilaisesta noviisiksi? Ohjaus ammatillisen koulutuksen reformin pyörteissä. <i>TAMKjournal</i>, <i>25.06.2020</i>. <a href="http://tamkjournal.tamk.fi/ohjauksen-ammattilaisesta-noviisiksi/" target="_blank">http://tamkjournal.tamk.fi/ohjauksen-ammattilaisesta-noviisiksi/</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_36262328 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71084 | |
dc.description.abstract | Ammatillisen toisen asteen koulutusuudistuksen myötä oppilaitosten eri ammattiryhmien työhön on kehitetty uusia, ennen koettelemattomia ratkaisuja. Tässä artikkelissa tarkastellaan ammatillisten opinto-ohjaajien käsityksiä opinto-ohjauksen ja ohjauksen kehittämisen haasteista uudistuksen jälkeen. Tehtävien uudelleenjärjestelyjen myötä aiemmin selkeästi opinto-ohjaajan vastuu- ja pätevyysalueella olleita toimintoja on siirtynyt heiltä pois. Heidän mahdollisuutensa toimia yhdyshenkilöinä ohjauksen kysymyksissä ovat heikentyneet. Kun aiemmin kehitellyt yhteiset käytännöt eivät enää uudessa tilanteessa ole päteviä, opinto-ohjaajat joutuvat etsimään mahdollisuuksia olla mukana suunnittelemassa, toteuttamassa ja arvioimassa omaan pätevyysalueeseensa kuuluvaa toimintaa, ohjausta. He ovat myös joutuneet pohtimaan oman työnsä merkitystä ja arvoa. | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language | fin | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Tampereen ammattikorkeakoulu | |
dc.relation.ispartofseries | TAMKjournal | |
dc.relation.uri | http://tamkjournal.tamk.fi/ohjauksen-ammattilaisesta-noviisiksi/ | |
dc.rights | In Copyright | |
dc.title | Ohjauksen ammattilaisesta noviisiksi? Ohjaus ammatillisen koulutuksen reformin pyörteissä | |
dc.type | contributionToPeriodical | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202007065257 | |
dc.contributor.laitos | Psykologian laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Psychology | en |
dc.contributor.oppiaine | Ohjausala | fi |
dc.contributor.oppiaine | Psykologia | fi |
dc.contributor.oppiaine | Ohjausala | en |
dc.contributor.oppiaine | Psychology | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_2cd9 | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.relation.issn | 2342-9879 | |
dc.relation.volume | 25.06.2020 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kirjoittajat, 2020 | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.subject.yso | opinto-ohjaajat | |
dc.subject.yso | työyhteisöt | |
dc.subject.yso | työnkuva | |
dc.subject.yso | opinto-ohjaus | |
dc.subject.yso | koulunuudistus | |
dc.subject.yso | ammatillinen koulutus | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p15000 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p8543 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p21453 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p14999 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p11222 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p9700 | |
dc.rights.url | http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en | |
dc.type.okm | D1 | |