Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorKukkonen, Harri
dc.contributor.authorJussila, Ari
dc.contributor.authorRantanen, Johanna
dc.date.accessioned2020-07-06T10:06:58Z
dc.date.available2020-07-06T10:06:58Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationKukkonen, H., Jussila, A., & Rantanen, J. (2020). Ohjauksen ammattilaisesta noviisiksi? Ohjaus ammatillisen koulutuksen reformin pyörteissä. <i>TAMKjournal</i>, <i>25.06.2020</i>. <a href="http://tamkjournal.tamk.fi/ohjauksen-ammattilaisesta-noviisiksi/" target="_blank">http://tamkjournal.tamk.fi/ohjauksen-ammattilaisesta-noviisiksi/</a>
dc.identifier.otherCONVID_36262328
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71084
dc.description.abstractAmmatillisen toisen asteen koulutusuudistuksen myötä oppilaitosten eri ammattiryhmien työhön on kehitetty uusia, ennen koettelemattomia ratkaisuja. Tässä artikkelissa tarkastellaan ammatillisten opinto-ohjaajien käsityksiä opinto-ohjauksen ja ohjauksen kehittämisen haasteista uudistuksen jälkeen. Tehtävien uudelleenjärjestelyjen myötä aiemmin selkeästi opinto-ohjaajan vastuu- ja pätevyysalueella olleita toimintoja on siirtynyt heiltä pois. Heidän mahdollisuutensa toimia yhdyshenkilöinä ohjauksen kysymyksissä ovat heikentyneet. Kun aiemmin kehitellyt yhteiset käytännöt eivät enää uudessa tilanteessa ole päteviä, opinto-ohjaajat joutuvat etsimään mahdollisuuksia olla mukana suunnittelemassa, toteuttamassa ja arvioimassa omaan pätevyysalueeseensa kuuluvaa toimintaa, ohjausta. He ovat myös joutuneet pohtimaan oman työnsä merkitystä ja arvoa.fi
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languagefin
dc.language.isofin
dc.publisherTampereen ammattikorkeakoulu
dc.relation.ispartofseriesTAMKjournal
dc.relation.urihttp://tamkjournal.tamk.fi/ohjauksen-ammattilaisesta-noviisiksi/
dc.rightsIn Copyright
dc.titleOhjauksen ammattilaisesta noviisiksi? Ohjaus ammatillisen koulutuksen reformin pyörteissä
dc.typecontributionToPeriodical
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202007065257
dc.contributor.laitosPsykologian laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Psychologyen
dc.contributor.oppiaineOhjausalafi
dc.contributor.oppiainePsykologiafi
dc.contributor.oppiaineOhjausalaen
dc.contributor.oppiainePsychologyen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2cd9
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.relation.issn2342-9879
dc.relation.volume25.06.2020
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kirjoittajat, 2020
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysoopinto-ohjaajat
dc.subject.ysotyöyhteisöt
dc.subject.ysotyönkuva
dc.subject.ysoopinto-ohjaus
dc.subject.ysokoulunuudistus
dc.subject.ysoammatillinen koulutus
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p15000
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p8543
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p21453
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p14999
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p11222
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p9700
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
dc.type.okmD1


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright