Show simple item record

dc.contributor.authorKukkonen, Harri
dc.contributor.authorJussila, Ari
dc.contributor.authorRantanen, Johanna
dc.date.accessioned2020-07-06T10:06:58Z
dc.date.available2020-07-06T10:06:58Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationKukkonen, H., Jussila, A., & Rantanen, J. (2020). Ohjauksen ammattilaisesta noviisiksi? Ohjaus ammatillisen koulutuksen reformin pyörteissä. <i>TAMKjournal</i>, <i>25.06.2020</i>. <a href="http://tamkjournal.tamk.fi/ohjauksen-ammattilaisesta-noviisiksi/" target="_blank">http://tamkjournal.tamk.fi/ohjauksen-ammattilaisesta-noviisiksi/</a>
dc.identifier.otherCONVID_36262328
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71084
dc.description.abstractAmmatillisen toisen asteen koulutusuudistuksen myötä oppilaitosten eri ammattiryhmien työhön on kehitetty uusia, ennen koettelemattomia ratkaisuja. Tässä artikkelissa tarkastellaan ammatillisten opinto-ohjaajien käsityksiä opinto-ohjauksen ja ohjauksen kehittämisen haasteista uudistuksen jälkeen. Tehtävien uudelleenjärjestelyjen myötä aiemmin selkeästi opinto-ohjaajan vastuu- ja pätevyysalueella olleita toimintoja on siirtynyt heiltä pois. Heidän mahdollisuutensa toimia yhdyshenkilöinä ohjauksen kysymyksissä ovat heikentyneet. Kun aiemmin kehitellyt yhteiset käytännöt eivät enää uudessa tilanteessa ole päteviä, opinto-ohjaajat joutuvat etsimään mahdollisuuksia olla mukana suunnittelemassa, toteuttamassa ja arvioimassa omaan pätevyysalueeseensa kuuluvaa toimintaa, ohjausta. He ovat myös joutuneet pohtimaan oman työnsä merkitystä ja arvoa.fi
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languagefin
dc.language.isofin
dc.publisherTampereen ammattikorkeakoulu
dc.relation.ispartofseriesTAMKjournal
dc.relation.urihttp://tamkjournal.tamk.fi/ohjauksen-ammattilaisesta-noviisiksi/
dc.rightsIn Copyright
dc.titleOhjauksen ammattilaisesta noviisiksi? Ohjaus ammatillisen koulutuksen reformin pyörteissä
dc.typecontributionToPeriodical
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202007065257
dc.contributor.laitosPsykologian laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Psychologyen
dc.contributor.oppiaineOhjausalafi
dc.contributor.oppiainePsykologiafi
dc.contributor.oppiaineOhjausalaen
dc.contributor.oppiainePsychologyen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2cd9
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.relation.issn2342-9879
dc.relation.volume25.06.2020
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kirjoittajat, 2020
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysoopinto-ohjaajat
dc.subject.ysotyöyhteisöt
dc.subject.ysotyönkuva
dc.subject.ysoopinto-ohjaus
dc.subject.ysokoulunuudistus
dc.subject.ysoammatillinen koulutus
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p15000
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p8543
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p21453
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p14999
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p11222
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p9700
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
dc.type.okmD1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright