Maltillisesti oppien vai tehokkaasti suorittaen? : luokanopettajien aikuiskoulutuksen opiskelijoiden selviytymisstrategiat
Authors
Date
2011Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Luokanopettajien aikuiskoulutuksen opiskelijoiden kokemuksia koulutuksesta
Uusi-Ranta, Katri (2008) -
Ammatillisen kasvun polku : opettajuuden ontologinen rakentuminen yhteisöllisessä ryhmäprosessissa
Nuutinen, Ulla (Jyväskylän yliopisto, 2018)The professional growth of a teacher student is one the most important themes and subjects of teacher education. Therefore, it is important to make the teacher students’ development process conscious and visible during ... -
Noviisiopettajan ensimmäiset kuukaudet työelämässä
Taimisto, Saija (2013)Tässä kasvatustieteen pro gradu -tutkielmassa tarkastellaan vastavalmistuneen luokanopettajan ensimmäisiä kuukausia työelämässä. Tutkimuksessa selvitetään millaisia tuntemuksia työelämän aloitus aiheuttaa noviisiopettajassa ... -
Teachers’ Identity Tensions and Related Coping Strategies : Interaction With the Career Stages and Socio-Political Context
Lau, Josephine; Vähäsantanen, Katja; Collin, Kaija (OsloMet - Oslo Metropolitan University, 2022)When external requirements conflict with teachers’ personal beliefs and values, the resulting internal struggles can lead to identity tensions. Contributing to discussion on teachers’ identity development in a challenging ...