University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Корпоративная онлайн коммуникация в итальянских и русских культурных контекстах : сравнительный анализ коммуникации интернет-сайтов Barilla

Thumbnail
View/Open
1.5 Mb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Vorsobina, Maria
Date
2020
Discipline
Venäjän kieli ja kulttuuriRussian Language and Culture
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Tässä kandidaatintutkielmassa tarkastelen kuinka yhden italialaisen yrityksen yritysviestintä vaihtelee italialaisessa ja venäläisessä kulttuurikontekstissa. Tutkimukseni aihe on ajankohtainen, sillä yritysten verkkoviestintä on välttämätön. Aineistona tutkimusta varten käytän Barillan italialaista ja venäläistä verkkosivustoa, havaintojen tukemiseksi olen käyttänyt erilaisia aiheiseen liittyviä akateemisia tekstejä. Tutkimukseni tarkoituksena on selvittää, kuinka saman yrityksen, tässä tapauksessa Barillan, verkkoviestintä voi vaihdella Italian ja Venäjän välillä. Tavoitteena on myös löytää eroja Barillan yritysviestintästrategiassa. Tämän tutkimuksen tavoitteiden saavuttamiseksi suoritan vertailevan analyysin, jossa vertailen keskenään Barillan italialaista ja venäläistä verkkosivustoa. Tutkimuksessa analysoin tekstejä ja valokuvia, sillä kuvien mukaan ottamisella saadaan paremmin perusteltua tehtyjä havaintoja. Tutkimuksessani selvisi, että Barillan verkkosivustoissa on monia sisällöllisiä ja kielellisiä eroja, jotka liittyvät eri kulttuurikonteksteihin. Tulin siihen johtopäätökseen, että yritysten verkkoviestintästrategia muuttuu käytettyjen sanontojen ja fraasien, kuvien ja myös tuotemarkkinoinnin muodossa, koska tämä kaikki muuttuu kohdeyleisön mukaan. Barilla käyttää italialaisten kuluttajien osalta monimutkaisempaa viestintästrategiaa kuin venäläisten kuluttajien kohdalla, koska Italiassa pastaa pidetään osana kulttuuria. Strategiaan sisältyy esimerkiksi tuotteen laadun ja tuotteiden ympäristöystävällisyyden esille tuominen, mikä tuo etua kilpailijoihin nähden. Tulin myös siihen johtopäätökseen, että verkkosivustojen lokalisointi saa vakuuttavuuden pysymään kohdekulttuuriissa. Suuri yritys, kuten Barilla, pyrkii edistämään tuotekuvaa ja "italialaisuuden" tunnetta sekä levittämään "valmistettu Italiassa" arvoa ympäri maailmaa. Siitä huolimatta, että kaikilla Barillan verkkosivustoilla on vahva linkki italialaiseen kulttuuriin, Barillan oli kuitenkin valittava, mitä kohdekulttuurin verkkosivustolla kerrotaan vakuuttavuuden saavuttamiseksi. Lopuksi tulin siihen tulokseen, että Barillan strategia Italian markkinoilla on luoda yhteys tuotteiden ja kuluttajien välille. Venäjän kulttuuritilanteessa pasta on synonyymi Italialle, ja tämän avulla Barilla luo matkan italialaiseen keittiöön. ...
Keywords
country-of-origin effect valmistettu Italiassa Barilla lokalisointi yritykset verkkoviestintä
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202006043948

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [4645]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Country of Origin Effect : A multinational study of how benchmarking constructs the Finnish national image 

    Hemingway, Ryan (2021)
    The Country of Origin Effect has a substantial influence over the beliefs and behaviours of consumers around the world. Therefore our perceptions of countries around the world plays a significant role in our consumer habits. ...
  • Digitization of the communication and its implications for marketing 

    Lipiäinen, Heini (University of Jyväskylä, 2014)
  • Somali diaspora in Finland : assistance of the country of origin 

    Pirkkalainen, Päivi (2005)
  • Exploring the Relationship Between Trust and Business Start-Ups in 52 Countries Over 16 Years 

    Mangeloja, Esa; Ovaska, Tomi; Takashima, Ryo (College of Business, Feng Chia University, 2021)
    A well-functioning social network involves attributes such as honesty, benevolence, fairness and confidence. When this network – trust - has formed, participants can count on reliable and consistent economic transactions. ...
  • Yritysblogi organisaation ulkoisessa viestinnässä 

    Lintula, Jenni (2008)
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre