Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorLakanen, Antti-Jussi
dc.contributor.advisorSilvennoinen, Johanna
dc.contributor.authorTienari, Annriikka
dc.date.accessioned2020-04-21T11:16:43Z
dc.date.available2020-04-21T11:16:43Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68615
dc.description.abstractPeliteollisuuden kasvaessa pelien tarjonta on laajentunut, joten suureksi kysymykseksi on herännyt - miten enää erottua edukseen sovelluskaupoissa? Koska pelien tarjonta on laaja, kiinnostavien pelien löytämisestä on tullut suuri haaste. Tässä tutkimuksessa keskitytään pelikuvakkeiden merkitykseen pelin kiinnostavuuden kannalta. Miten tällä pienellä visuaalisella esityksellä pystyttäisiin kiinnittämään ihmisten huomiota, ja siten erottautumaan edukseen muista tarjolla olevista peleistä? Tämän tutkimuksen tarkoitus on selvittää, millaisin suunnitteluratkaisuin toteutettu pelikuvake kiinnittää ihmisten huomiota ja millainen on siten hyvin suunniteltu pelikuvake. Ihmisten visuaaliseen kokemukseen voidaan vaikuttaa esimerkiksi värien, muotojen ja asettelun avulla, mutta se mikä lopulta tehoaa parhaiten, ei ole yksiselitteistä. Tätä tutkimusta varten toteutetulla kyselytutkimuksella selvitetään ihmisten mieltymyksiä pelikuvakkeisiin, ja saadaan siten selville, miten pelikuvake vaikuttaa pelin kiinnostavuuteen. Tuloksena saadaan pelikuvakkeiden toteuttamiseen hyödynnettäviä suunnittelunäkemyksiä, joiden seurauksena pystyttäisiin toteuttamaan kiinnostavampia, huomiota herättävämpiä, peliä hyvin kuvaavia ja toisistaan erottuvia pelikuvakkeita.fi
dc.format.extent107
dc.language.isofi
dc.subject.otherpelikuvake
dc.titlePelikuvakkeen merkitys pelin kiinnostavuuteen
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202004212827
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysomobiilipelit
dc.subject.ysoestetiikka
dc.subject.ysovisuaalisuus
dc.subject.ysografiikka
dc.subject.ysograafinen suunnittelu
dc.subject.ysokuvakkeet
dc.subject.ysopelit


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot