dc.contributor.advisor | Lakanen, Antti-Jussi | |
dc.contributor.advisor | Silvennoinen, Johanna | |
dc.contributor.author | Tienari, Annriikka | |
dc.date.accessioned | 2020-04-21T11:16:43Z | |
dc.date.available | 2020-04-21T11:16:43Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68615 | |
dc.description.abstract | Peliteollisuuden kasvaessa pelien tarjonta on laajentunut, joten suureksi kysymykseksi on herännyt - miten enää erottua edukseen sovelluskaupoissa? Koska pelien tarjonta on laaja, kiinnostavien pelien löytämisestä on tullut suuri haaste. Tässä tutkimuksessa keskitytään pelikuvakkeiden merkitykseen pelin kiinnostavuuden kannalta. Miten tällä pienellä visuaalisella esityksellä pystyttäisiin kiinnittämään ihmisten huomiota, ja siten erottautumaan edukseen muista tarjolla olevista peleistä? Tämän tutkimuksen tarkoitus on selvittää, millaisin suunnitteluratkaisuin toteutettu pelikuvake kiinnittää ihmisten huomiota ja millainen on siten hyvin suunniteltu pelikuvake. Ihmisten visuaaliseen kokemukseen voidaan vaikuttaa esimerkiksi värien, muotojen ja asettelun avulla, mutta se mikä lopulta tehoaa parhaiten, ei ole yksiselitteistä. Tätä tutkimusta varten toteutetulla kyselytutkimuksella selvitetään ihmisten mieltymyksiä pelikuvakkeisiin, ja saadaan siten selville, miten pelikuvake vaikuttaa pelin kiinnostavuuteen. Tuloksena saadaan pelikuvakkeiden toteuttamiseen hyödynnettäviä suunnittelunäkemyksiä, joiden seurauksena pystyttäisiin toteuttamaan kiinnostavampia, huomiota herättävämpiä, peliä hyvin kuvaavia ja toisistaan erottuvia pelikuvakkeita. | fi |
dc.format.extent | 107 | |
dc.language.iso | fi | |
dc.subject.other | pelikuvake | |
dc.title | Pelikuvakkeen merkitys pelin kiinnostavuuteen | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202004212827 | |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.type.ontasot | Pro gradu -tutkielma | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Tietotekniikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Mathematical Information Technology | en |
dc.rights.copyright | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights.copyright | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.contributor.oppiainekoodi | 602 | |
dc.subject.yso | mobiilipelit | |
dc.subject.yso | estetiikka | |
dc.subject.yso | visuaalisuus | |
dc.subject.yso | grafiikka | |
dc.subject.yso | graafinen suunnittelu | |
dc.subject.yso | kuvakkeet | |
dc.subject.yso | pelit | |