Pelikuvakkeen merkitys pelin kiinnostavuuteen
Tekijät
Päivämäärä
2020Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Peliteollisuuden kasvaessa pelien tarjonta on laajentunut, joten suureksi kysymykseksi on herännyt - miten enää erottua edukseen sovelluskaupoissa? Koska pelien tarjonta on laaja, kiinnostavien pelien löytämisestä on tullut suuri haaste. Tässä tutkimuksessa keskitytään pelikuvakkeiden merkitykseen pelin kiinnostavuuden kannalta. Miten tällä pienellä visuaalisella esityksellä pystyttäisiin kiinnittämään ihmisten huomiota, ja siten erottautumaan edukseen muista tarjolla olevista peleistä? Tämän tutkimuksen tarkoitus on selvittää, millaisin suunnitteluratkaisuin toteutettu pelikuvake kiinnittää ihmisten huomiota ja millainen on siten hyvin suunniteltu pelikuvake. Ihmisten visuaaliseen kokemukseen voidaan vaikuttaa esimerkiksi värien, muotojen ja asettelun avulla, mutta se mikä lopulta tehoaa parhaiten, ei ole yksiselitteistä. Tätä tutkimusta varten toteutetulla kyselytutkimuksella selvitetään ihmisten mieltymyksiä pelikuvakkeisiin, ja saadaan siten selville, miten pelikuvake vaikuttaa pelin kiinnostavuuteen. Tuloksena saadaan pelikuvakkeiden toteuttamiseen hyödynnettäviä suunnittelunäkemyksiä, joiden seurauksena pystyttäisiin toteuttamaan kiinnostavampia, huomiota herättävämpiä, peliä hyvin kuvaavia ja toisistaan erottuvia pelikuvakkeita.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29041]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Visuaalisen estetiikan vaikutus havaittuun käytettävyyteen graafisissa käyttöliittymissä
Niiranen, Antti (2020)Tietojärjestelmien käyttö on yleistynyt viimeisten vuosien aikana merkittävästi ja tämän seurauksena käyttäjille on tarjolla entistä suurempi valikoima erilaisia palveluita. Käytettävyyttä on pidetty pitkään keskeisimpänä ... -
Typografia ja visuaalisuus Harry Salmenniemen runoteoksessa Texas, sakset
Luostarinen, Helka (2023)Tutkielmassani käsittelen Harry Salmenniemen runoteosta Texas, sakset (2010) typografian ja visuaalisuuden kautta. Pyrin tutkimuksessani selvittämään, millaisia typografisesti kohosteisia ja visuaalisia elementtejä teoksessa ... -
Kyösti Variksen liikemerkkien graafinen olemus
Jauhiainen, Ulla (2005) -
Suunnittelijoiden tarina verkkosivujen visuaalisen kokemuksen suunnittelusta
Suikki, Jasmin (2019)Tämä tutkimus käsittelee verkkosivujen suunnittelijoiden näkemyksiä käyttäjäkokemuksesta, eli miten kokemus suunnittelijan mielestä muotoutuu ja millä tavoin tämä näkemys muokkaa verkkosivusuunnittelussa visuaalisten ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.