Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorLeino, Kaisa
dc.date.accessioned2020-03-16T13:21:10Z
dc.date.available2020-03-16T13:21:10Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationLeino, K. (2018). Suomalaisten 4-luokkalaisten lukutaito : PIRLS 2016 -tutkimuksen keskeisiä tuloksia. <i>Kielikukko</i>, <i>37</i>(1), 30-34. <a href="http://www.parnet.fi/~finra/Kielikukko/Kielikukko%201%202018%20www.pdf" target="_blank">http://www.parnet.fi/~finra/Kielikukko/Kielikukko%201%202018%20www.pdf</a>
dc.identifier.otherCONVID_27912907
dc.identifier.otherTUTKAID_76870
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68192
dc.description.abstractJoulukuussa 2017 julkaistiin kansainvälisen lasten lukutaitotutkimuksen (PIRLS) tulokset (ks. Leino ym. 2017). PIRLS-tutkimuksessa tarkastellaan 4.-luokkalaisten oppilaiden lukutaitoa ja lukemista monin eri tavoin. Keväällä 2016 hieman alle 5 000 oppilasta osallistui lukutaidon kokeeseen, jossa oppilaat vastasivat kaunokirjallisiin ja tietoteksteihin pohjautuviin tehtäviin. Lisäksi oppilaat täyttivät kyselyn, jonka avulla kerättiin tietoja oppilaiden asenteista, erilaisten tekstien lukemisesta ja oppilaan kotitaustasta. Tämän lisäksi tutkimuksessa oli lasten vanhemmille, opettajille ja koulujen rehtoreille omat kyselynsä, joiden avulla saatiin tietoa oppimisen ympäristöistä sekä resursseista kotona ja koulussa.fi
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherFinRA ry
dc.relation.ispartofseriesKielikukko
dc.relation.urihttp://www.parnet.fi/~finra/Kielikukko/Kielikukko%201%202018%20www.pdf
dc.rightsIn Copyright
dc.subject.otherSuomi
dc.subject.otherlukeminen (toiminta)
dc.subject.otherperheet (ryhmät)
dc.subject.otherFinland
dc.subject.otherreading (activity)
dc.subject.otherfamilies (groups)
dc.titleSuomalaisten 4-luokkalaisten lukutaito : PIRLS 2016 -tutkimuksen keskeisiä tuloksia
dc.typecontributionToPeriodical
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202003112359
dc.contributor.laitosKoulutuksen tutkimuslaitosfi
dc.contributor.laitosFinnish Institute for Educational Researchen
dc.contributor.oppiaineKoulutuksen tutkimuslaitosfi
dc.contributor.oppiaineFinnish Institute for Educational Researchen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.date.updated2020-03-11T07:15:30Z
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.format.pagerange30-34
dc.relation.issn0780-0940
dc.relation.numberinseries1
dc.relation.volume37
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© 2018 Suomen puhe-luki-yhdistys FinRA
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysoalakoulu
dc.subject.ysolukutaito
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysoasenteet
dc.subject.ysoharrastukset
dc.subject.ysooppilaat
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p21828
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p11405
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p2630
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p5619
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p2901
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p8131
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright