Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorValo, Maarit
dc.contributor.authorManneri, Aarne
dc.date.accessioned2019-11-29T06:43:00Z
dc.date.available2019-11-29T06:43:00Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/66562
dc.description.abstractTämä maisterintutkielma on työnäytegradu, jossa raportoidaan maaliskuussa 2019 järjestetyn kaksipäiväisen tiimikoulutuksen suunnittelu, toteutus ja arviointi. Koulutuksen nimi oli Tiimipeli – tiimikulttuurin vuorovaikutuskoulutus. Koulutettava taho oli videopelialalla toimiva alle kymmenen hengen yritys. Koulutustarpeen määrittämistä varten toteutettiin seitsemän henkilöhaastattelua ja viisi kokoustilanteen videointia. Koulutustarpeiden perusteella asetettiin koulutuksen neljä tavoitetta: koulutus tarjoaa tilaisuuden ja ohjausta keskusteluun tiimi viestinnän kehittämisestä, tiimin jäsenet motivoituvat tarkastelemaan ja kehittämään vuorovaikutustaan, koulutuksessa ideoidaan tiimin viestintää kehittävistä parannuksista ja sovitaan niistä sekä tiimin jäsenten ymmärrys syvenee tiimin vuorovaikutusilmiöistä. Koulutuksen pääteema oli tiimikulttuuri, ja koulutuksessa käsiteltyjä keskeisiä sisältöjä olivat kokouskäytänteet, tiedonkulku, palaute, perehdyttäminen ja työyhteisöön identifioituminen. Koulutuksella pyrittiin saamaan aikaan yrityksen viestintää parantavia muutoksia ja kasvattamaan koulutettavien tietämystä tiimin viestintäilmiöistä. Koulutuksessa käytettiin erilaisia koulutusmenetelmiä tämän tavoitteen saavuttamiseksi ja koulutuksen rytmittämiseksi. Koulutusmenetelminä käytettiin kouluttajan tietoiskuja, kouluttajan esittämiä havaintoja, kouluttajan ohjaamaa keskustelua ja erilaisia ideointi-, keskustelu-, ja päätöksentekoharjoitteita. Koulutettavilta pyydettiin koulutustilanteessa suullinen palaute koulutuksesta ja koulutuksen jälkeen kirjallinen palaute sähköisellä lomakkeella. Noin kuukausi koulutuksen jälkeen koulutettavilta tiedusteltiin yrityksessä tapahtuneista muutoksista. Koulutettavilta saadun palautteen perusteella koulutus saavutti tavoitteensa. Koulutettavan tahon kokous- ja palautekäytänteitä on koulutuksen jälkeen muutettu niin, että kokoukset koetaan tehokkaammiksi ja palautteen hakeminen ja antaminen on osaavampaa. Koulutettavat myös ilmaisivat tyytyväisyytensä koulutusjärjestelyihin ja kertoivat koulutuksen jälkeen ymmärtävänsä paremmin viestinnän tärkeyden tiimin työskentelylle.fi
dc.format.extent80
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.subject.otherviestintäkoulutus
dc.subject.othervuorovaikutusosaaminen
dc.titlePelialan yritystiimin vuorovaikutuksen kehittäminen
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201911295048
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineViestintäfi
dc.contributor.oppiaineCommunicationen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi3135
dc.subject.ysoviestintä
dc.subject.ysovalmennus
dc.subject.ysotiimit
dc.subject.ysopeliala
dc.subject.ysokoulutus
dc.subject.ysotiimityö
dc.subject.ysovuorovaikutus
dc.subject.ysokoulutustarve
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot