Teknologiatuetun yhteisöllisen opetuksen organisointi
Julkaistu sarjassa
JYU DissertationsTekijät
Päivämäärä
2019Tekijänoikeudet
© The Author & University of Jyväskylä
The object of this case study is the PBL-based work on reforming the curriculum
of the Degree Programme in Business Administration at the Ikaalinen campus of
the Pirkanmaa University of Applied Sciences (starting from 1 January 2010,
Tampere University of Applied Sciences) in connection with the introduction of
the ECTS system. With regard to information and communications technology,
the study is limited to the use of PC web conferencing software that enables simultaneous,
synchronous group work as a part of supporting group work based
on problem-based learning.
The study is divided into three parts. The qualitative material of the first
phase of the study and the quantitative material of the second phase have been
acquired at the same time and have the same value. The materials of the first and
second research phases have been merged and analysed together (Ronkainen,
2009). The quantitative material is built on the qualitative study, and it helps to
analyse and process the results of the qualitative study in more detail. The research
phases 1 and 2 of the case study act as preparation for the structured interviews
(form interviews) of the third research phase (Yin, 2003).
As a conclusion, the overall strategy of an educational organisation should
engage and enable all parties as responsible for the goal of creating “study engagement”,
an experience with positive effects on the students’ wellbeing, innovativeness,
motivation, energy, commitment, and absorption, as well as a positive
connection to commitment to studying (Schaufeli et al., 2001; Salmela-Aro,
2009, 2011). Support for decentralised learning (Ilomäki & Lakkala, 2006) expands
guidance to cover strategic guidance, administrative guidance, technical
guidance, pedagogical and didactic guidance, content guidance and social and
communicative guidance.
The planning and implementation of technology-supported PBL collaborative
instruction and assessing its acceptability at all levels, i.e. personal, practical,
cultural and social acceptability (Alakärppä, 2014; Alakärppä 2001; Nielsen,
1993), among both students and the teaching and guidance staff in the framework
of life-based design (Leikas, 2009) enables the development of technology-supported
PBL collaborative teaching and comprehensive, sustainable wellbeing of
students.
Keywords: problem-based learning, collaborative teaching, technology-supported
teaching
...
Julkaisija
Jyväskylän yliopistoISBN
978-951-39-7840-2ISSN Hae Julkaisufoorumista
2489-9003Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- JYU Dissertations [871]
- Väitöskirjat [3599]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Algorithms and Organizing
Laapotti, Tomi; Raappana, Mitra (Wiley-Blackwell, 2022)Algorithms are a ubiquitous part of organizations as they enable, guide, and restrict organizing at the level of everyday interactions. This essay focuses on algorithms and organizing by reviewing the literature on algorithms ... -
Teematarinat – yhteisöllisen kirjoittamisen opiskelumenetelmä
Jutila, Ulla Maija (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2023)Skotlannista alkunsa saanut storyline on hauska, motivoiva ja luova työskentelytapa. Tutustuin menetelmään Oulun yliopiston järjestämässä Lukeminen lentoon, kirjoittaminen kiitoon -täydennyskoulutuksessa. Kuvaan tässä ... -
Ytimessä-hanke testaa ja kehittää yhteisöllisen lukemisen muotoja
Aerila, Juli-Anna; Kauppinen, Merja; Niinistö, Eeva-Maija; Sario, Suvi (Turun yliopisto / Rauman normaalikoulu, 2019) -
Yhteisöllisen identiteetin rakentuminen Ristin Voitto -lehden mielipidekirjoituksissa
Melander, Mirja-Liisa (2010)Tässä pro gradu -työssä tarkastellaan helluntailaisten yhteisöllisen identiteetin rakentumista. Helluntailiike on karismaattisuutta korostava protestanttinen uskonsuuntaus, johon kuuluu Suomessa reilut 45 000 jäsentä. ... -
Yhteisöllisen identiteetin rakentuminen luterilaisessa jumalanpalvelusyhteisössä
Itkonen, Heli (2005)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.