Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorPyykkönen, Miikka
dc.contributor.authorChinakaeva, Giulnara
dc.date.accessioned2019-06-20T06:50:19Z
dc.date.available2019-06-20T06:50:19Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/64746
dc.description.abstractThis thesis paper builds on the knowledge that vast majority of crowdfunding campaigns fail to reach their fundraising goals. Hence, current research intends to determine a variety of factors influencing the success of crowdfunding projects. The study is particularly interested in music-based crowdfunding initiatives in the Finnish context. The specific research question is as follows: what factors are associated with the success of music-based crowdfunding campaigns in Finland? Current research is an empirical study which follows a quantitative research tradition and applies logistic regression analysis of data. Empirical data was collected from the leading Finnish reward-based crowdfunding platform Mesenaatti.me. Research findings indicate that such factors as number of mentions on Facebook and number of reward types are associated with the success of crowdfunding campaigns.en
dc.format.extent85
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.subject.otherreward-based crowdfunding
dc.subject.otherquality signals
dc.subject.otherfunder motivations
dc.titleSuccess factors for music-based crowdfunding in the Finnish context
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201906203334
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosYhteiskuntatieteiden ja filosofian laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Social Sciences and Philosophyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineYhteiskuntapolitiikkafi
dc.contributor.oppiaineSocial Policyen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi209
dc.subject.ysososiaaliset verkostot
dc.subject.ysomusiikkiteollisuus
dc.subject.ysojoukkorahoitus
dc.subject.ysomenestystekijät
dc.subject.ysorahankeräys
dc.subject.ysoonnistuminen
dc.subject.ysosocial networks
dc.subject.ysomusic industry
dc.subject.ysocrowdfunding
dc.subject.ysosuccess factors
dc.subject.ysocollection of funds
dc.subject.ysosuccess
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot