Success factors of game industry crowdfunding campaigns
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää mitkä ovat pelialan joukkorahoituskampanjoiden menestystekijöitä. Aiempaan joukkorahoitukseen sekä pelialaan keskittyneiden tutkimusten perusteella luotiin teoreettinen malli kuvaamaan tärkeimpiä menestystekijöitä ja niiden suhteita. Tätä mallia testattiin haastattelemalla kolmen eri joukkorahoituskampanjan perustajia. Aiemman teorian sekä haastattelujen perusteella selvisi, että pelialan joukkorahoituskampanjoilla on kuusi selkeää menestystekijää: kampanjan palkkiot, kampanjan tavoitteet, kampanjan sekä tuotteen laatu, projektitiimi, joukkorahoittajien luoma yhteisö sekä suoritetut esivalmistelut. Tutkimustuloksia ja niiden perusteella luotua menestystekijämallia voidaan käyttää sekä joukkorahoituskampanjoiden suunnittelun apuvälineenä, että pohjana pelialan joukkorahoituskampanjoiden jatkotutkimiselle. The aim of this study was to find out what are the success factors of game industry crowdfunding campaigns. A theoretical model of the most important success factors and their relationships was created based on previous research and tested by interviewing the creators of three different game industry crowdfunding campaigns. The six major success factors that were discovered from interviews and previous studies: campaign rewards, campaign goals, quality of both the product and the campaign, the project team, the community of crowdfunders and the preparations for the campaign. The findings of this study and the success factor model can be used both as a tool for planning crowdfunding campaigns and as a basis for new studies regarding game industry crowdfunding campaigns.
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Pro gradu -tutkielmat [29124]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Success factors for music-based crowdfunding in the Finnish context
Chinakaeva, Giulnara (2019)This thesis paper builds on the knowledge that vast majority of crowdfunding campaigns fail to reach their fundraising goals. Hence, current research intends to determine a variety of factors influencing the success of ... -
Factors affecting the success of AI campaigns in marketing : data perspective
Varmavuo, Eevi (2020)Tekoäly on tuonut suuria muutoksia markkinoinnin käytäntöihin viime vuosina. Vaikkakin tekoälyteknologiat sekä big data ovat mahdollistaneet uusia innovatiivisia ratkaisuja markkinoinnin toteuttamiseen, ala on vielä ... -
Crowdfunding in the banking industry : adjusting to a digital era
Setälä, Kalle (2017)In the aftermath of the global financial crisis, the funding ability of banks has declined resulting in a financial void for riskier enterprises, such as startups and early-stage companies. New financial service providers ... -
Internationalization, networks and industry related factors : the case of Finnish digital game industry
Piesala, Ristomatti (2016)Tässä työssä tutkittiin pienten ja keskisuurten (PK) yritysten kansainvälistymistä, myyntiä ja verkostoja pienen ja avoimen talouden kontekstissa. Tutkimusaukko perustui tarpeeseen tutkia miten PK -yritykset ja International ... -
What Does it Take to Become a Top-Swimmer? : Perceptions of Success Factors in Finnish Swimming
Kurki, Laura (2020)The purpose of this Master’s thesis is to examine different factors that affect the possibilities of Finnish swimmers to succeed at the international level. This thesis focuses on the social, environmental, and organizational ...