Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorLakanen, Antti-Jussi
dc.contributor.authorMäenpää, Paulus
dc.date.accessioned2019-05-17T13:18:18Z
dc.date.available2019-05-17T13:18:18Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/64043
dc.description.abstractKanditaatin tutkielmassa tutkitaan videopelien ja pelillistämisen käytöstä saatavia hyötyjä lukuaineiden ja vieraiden kielten opetuksessa. Tutkielman tarkoitus on selvittää, onko videopeleistä hyötyä opetuksessa ja mitä peleistä saatavat hyödyt ovat. Pelien on todettu nostavan oppijoiden motivaatiota opiskeltavaan aiheeseen, mikä on oleellinen osa oppimista. Pelit saavat myös vieraiden kielten oppijat käyttämään enemmän aikaa opiskeltavan kielen parissa, mikä parantaa oppimista. Pelien haittoja ovat muun muassa näennäinen oppiminen ja häiriötekijät, jotka estävät oikeaa oppimista tapahtumasta.fi
dc.description.abstractIn this research paper I examine the benefits of using video games and gamification in the education of theoretical subjects and secondary languages. The purpose of this paper is to find out if there are any benefits to the use of video games in education and what those benefits are. It has been established that video games have the ability to increase the motivation of students which is essential to learning. Video games can also make students spend more time on task when studying secondary languages which improves learning. The disadvantages of video games include apparent but not actual learning and distractions that prevent actual learning from taking place.en
dc.format.extent20
dc.language.isofi
dc.subject.otherlukuaineet
dc.titleVideopelien ja pelillistämisen hyödyt lukuaineiden ja vieraiden kielten opetuksessa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201905172670
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysovideopelit
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysopelit
dc.subject.ysopelillistäminen
dc.subject.ysovieraat kielet
dc.subject.ysopelitutkimus


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot