dc.contributor.advisor | Juutinen, Sanna | |
dc.contributor.author | Kirvesmäki, Pauli | |
dc.date.accessioned | 2019-05-15T08:02:18Z | |
dc.date.available | 2019-05-15T08:02:18Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/63955 | |
dc.description.abstract | Yhteisopettajuudessa opettajien työskentelyssä ja yhteisopettajuuden harjoittamisessa
ilmenee usein haasteina suunnittelun ja arvioinnin aikatauluttaminen, tuen puute
kouluhallinnolta, opettajien persoonallisuudet sekä tiedon puute yhteisopettajuudesta. Näihin
haasteisiin on tarjolla jonkinlaisia ratkaisuja kirjallisuudessa, mutta nämä ratkaisut eivät
usein huomioi tieto- ja viestintätekniikkaa. Tämä kirjallisuus katsaus tarkastelee miten tietoja
viestintätekniikkaa voitaisiin hyödyntää ratkaisemaan yhteisopettajuudessa esille tulevia
haasteita ja miten tieto- ja viestintätekniikka pystyy muuten tukemaan yhteisopettajuutta.
Yhteisopettajuuden haasteisiin tieto- ja viestintätekniikka tarjoaa sovelluksia ja tekniikkaa
millä helpoittaa aikataulutusta, kerätä tietoa, tehohostaa kommunikointia sekä tukea arviointia. | fi |
dc.description.abstract | In co-teaching there are certain challenges that seem to arise in its practice and
implementation more than others. These challenges are scheduling planning time and evaluation
time, lack of support from school administration, personalities of the teachers and lack
of knowledge about co-teaching. The literature offers some ideas for solving these problems,
but these ideas rarely take in account what information and communication technology (ICT)
has to offer. This review of literature goes through how ICT could be used in resolving these
challenges and further in support of co-teaching. For the challenges of co-teaching ICT
offers software, programs and technology to ease scheduling, to collect information, to enhance
communication and to support evaluation. | en |
dc.format.extent | 20 | |
dc.language.iso | fi | |
dc.rights | In Copyright | en |
dc.subject.other | co-teaching | |
dc.subject.other | ICT | |
dc.title | Tieto- ja viestintätekniikan hyödyntäminen yhteisopettajuuden tukena | |
dc.type | bachelor thesis | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201905152597 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Tietotekniikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Mathematical Information Technology | en |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | |
dc.type.publication | bachelorThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 602 | |
dc.subject.yso | yhteisopettajuus | |
dc.subject.yso | tieto- ja viestintätekniikka | |
dc.subject.yso | arviointi | |
dc.subject.yso | tietotekniikka | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |