Virtuaalitodellisuuden käytön hyödyt urheilussa
Tekijät
Päivämäärä
2019Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Tämän kandidaatintutkielman tarkoituksena on kirjallisuuskatsauksen avulla selvittää virtuaalitodellisuuden hyötyjä urheilussa. Tätä varten katsauk-sessa tutkittiin ensin virtuaalitodellisuuden hyötyjä yleisesti erilaisissa koulutustarkoituksissa, joista sitten etsittiin yhteneväisyyksiä urheilullisten tarpeiden kanssa. Yhteneviä hyötyjä todettiin olevan muun muassa riskien hallinnassa, toistettavuudessa ja tehokkuuden parantamisessa. This Bachelor’s Thesis will be conducted as a literature review. The purpose of this Bachelor’s Thesis is to find out possible advantages of using virtual reality in sports training. To answer the research question, advantages of using virtual reality in training purposes general, had to be researched first. After that, similarities between the two different uses were studied. Similar advantages were found for example in risk management, repetitions and in improving efficiency.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5334]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Virtuaalitodellisuuden vaikuttavuus kroonisten AVH-kuntoutujien tasapainoon ja kävelyyn terapeuttisissa harjoitusinterventioissa verrattuna interventioihin ilman virtuaalitodellisuutta : systemaattinen kirjallisuuskatsaus ja meta-analyysi
Krohn, Maria (2019)Aivoverenkiertohäiriöt (AVH) ovat kolmanneksi kallein kansantauti Suomessa. Joka toiselle sairastuneelle jää pysyvä toiminnan haitta, joista puolella haitta on vaikea-asteinen. Tämän tutkielman tarkoituksena oli selvittää ... -
VR-teknologia jalkapalloharjoittelussa
Ciriaco, Eduard (2023)VR-teknologian käyttö on viime aikoina yleistynyt paljon, erityisesti peli- ja opetusalalla, mutta sen ammattimainen käyttö kiinnostaa myös urheilussa. Tässä tutkielmassa käydään läpi virtuaalitodellisuuden käyttörajoitteita ... -
Liikuntateknologian tarjoamat hyödyt urheilussa
Natunen, Elli (2015)Liikuntateknologian hyödyntäminen liikuntasorituksen aikana on yleistyvä ilmiö, ja urheilusuorituksen aikana käytettävien liikuntateknologisten tuotteiden määrä lisääntyy jatkuvasti niiden suosion kasvaessa. Liikuntate ... -
Virtuaalitodellisuuden vuorovaikutustekniikat ja käytettävyys
Junttari, Ella (2020)Tutkielmassa tarkastellaan erilaisia virtuaalitodellisuuden vuorovaikutustekniikoita ja näiden vaikutusta käyttökokemukseen. Lähteenä käytetään erilaisia akateemisia artikkeleita, erityisesti tutkielman pohjana toimii Mak ... -
Virtuaalitodellisuuden hyödyntäminen markkinoinnissa
Haapalainen, Olli (2020)Virtuaalitodellisuus (Virtual Reality, VR) on teknologia, jonka avulla käyttäjä voi vierailla vuorovaikutteisessa ja reaaliaikaisessa virtuaaliympäristössä. Virtuaalitodellisuuden yleisimpiä laitteita ovat VR-lasit, jotka ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.