Learning French in the UK setting : policy, classroom engagement and attainable learning outcomes
Mitchell, R. & Myles, F. (2019). Learning French in the UK setting : policy, classroom engagement and attainable learning outcomes. Apples : Journal of Applied Language Studies, 13 (1), 69-93. doi:10.17011/apples/urn.201903011690
Julkaistu sarjassa
Apples : Journal of Applied Language StudiesPäivämäärä
2019Tekijänoikeudet
© Authors, 2019
Due to the contemporary dominance of English as global lingua franca, all other
“foreign languages” face a number of challenges in formal education. This paper
describes the recent evolution of policy and practice regarding foreign language
education in England, with a particular focus on early language learning. Evidence
from a classroom study of French as foreign language is used to illustrate primary
school instructional practices and children’s engagement in this setting, and their
learning outcomes. Conclusions are drawn concerning sustainable approaches to the
teaching of languages other than English in the early school years, in an English -
dominated linguistic landscape.
Julkaisija
Centre for Applied Language Studies, University of JyväskyläISSN Hae Julkaisufoorumista
1457-9863Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Pupils Doing Language Policy: Micro-interactional insights from the English as a foreign language classroom
Amir, Alia; Musk, Nigel (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2014)In this paper, we examine instances of the methods pupils deploy to do language policy in an English as a foreign language classroom in Sweden, where there is a locally practised English-only rule. Although we exemplify ... -
"Kattokaa nyt missa? se kieli on" : English and French teachers' views on pronunciation and its teaching
Kauppinen, Joonas (2015)Tutkielman tarkoituksena oli selvittää, mitä mieltä suomalaiset englannin ja ranskan opettajat ovat ääntämisen roolista kieltenopetuksessa, ja millaisin keinoin he tukevat oppilaidensa ääntämisen oppimista. Alan ... -
Initial French language teacher education policy in Greece and curriculum evaluation among student teachers of FLE
Karatsiori, Marianthi (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2015)This paper presents initial language teacher education policy adopted in Greece and describes a study which examines student teachers’ of FLE (Français Langue Étrangère) perception of their initial teacher education and ... -
Teachers negotiating multilingualism in the EFL classroom
Pitkänen-Huhta, Anne; Mäntylä, Katja (De Gruyter, 2021)Tässä artikkelissa tutkimme suomalaisten englanninopettajien käsityksiä maahanmuuttajaoppilaista, joilla on monikielinen tausta, vieraan kielen luokkahuoneessa. Aiemmat tutkimukset monikielisistä oppijoista ovat keskittyneet ... -
Action-based Learning Supporting Student Agency : Perspectives from Early EFL Classrooms
Savo, Karoliina (2020)Huoli suomalaisten kielitaidon yksipuolistumisesta sai Suomessa syksyllä 2019 aikaan tarpeen uudistaa vieraiden kielten opetusta peruskouluissa. Tätä varten kyseisenä ajankohtana laadittiin dokumentti, Perusopetuksen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.