Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorMönkölä, Sanna
dc.contributor.authorKolttola, Tuomas
dc.date.accessioned2019-01-08T12:37:27Z
dc.date.available2019-01-08T12:37:27Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/60958
dc.description.abstractPelien on todettu tehostavan oppimista, mutta on vielä tarpeen selvittää mitä peleillä on mahdollista opettaa tehokkaasti. Tutkielmassa pyrin selvittämään onko pelioppimisella mahdollista tehostaa joidenkin tulevaisuuden taitojen omaksumista tehokkaammin kuin toisten. Kirjallisuuskatsauksen hakuprosessin jälkeen jokaisesta neljästä oppimisen- ja innovaation taidoista havaittiin positiivisia tutkimustuloksia. Kognitiokykyyn liittyvää tutkimusta esiintyi eniten, mutta katsauksen perusteella kaikkia tulevaisuuden taitoja olisi mahdollista kehittää peleihin perustuvalla oppimistavalla.fi
dc.description.abstractAlthough game-based learning has been proven to enhance learning, there is still a need to more accurately identify what digital games can best teach. The literature review conducted in this paper will aim to identify which of the 21st century skills game-based learning can effectively enhance, and whether some of the skills can be thaught more efficiently than others. Based on the results of the review, all of the four innovation and learning skills can be effectively taught by game-based learning, with critical thinking and problem solving being the most frequently studied skill.en
dc.format.extent20
dc.language.isofi
dc.subject.otherpelioppiminen
dc.subject.otherhyötypelit
dc.subject.othertulevaisuuden taidot
dc.titleTulevaisuuden taitojen kehittyminen peleihin perustuvalla oppimisella
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201901081099
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysopelit
dc.subject.ysooppiminen
dc.subject.ysopelillistäminen
dc.subject.ysoopetuskäyttö
dc.subject.ysodigitaaliset pelit


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot