Tulevaisuuden taitojen kehittyminen peleihin perustuvalla oppimisella
Tekijät
Päivämäärä
2019Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Pelien on todettu tehostavan oppimista, mutta on vielä tarpeen selvittää mitä peleillä on mahdollista opettaa tehokkaasti. Tutkielmassa pyrin selvittämään onko pelioppimisella mahdollista tehostaa joidenkin tulevaisuuden taitojen omaksumista tehokkaammin kuin toisten. Kirjallisuuskatsauksen hakuprosessin jälkeen jokaisesta neljästä oppimisen- ja innovaation taidoista havaittiin positiivisia tutkimustuloksia. Kognitiokykyyn liittyvää tutkimusta esiintyi eniten, mutta katsauksen perusteella kaikkia tulevaisuuden taitoja olisi mahdollista kehittää peleihin perustuvalla oppimistavalla. Although game-based learning has been proven to enhance learning, there is still a need to more accurately identify what digital games can best teach. The literature review conducted in this paper will aim to identify which of the 21st century skills game-based learning can effectively enhance, and whether some of the skills can be thaught more efficiently than others. Based on the results of the review, all of the four innovation and learning skills can be effectively taught by game-based learning, with critical thinking and problem solving being the most frequently studied skill.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5333]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Digiloikka yhdessä yössä : digitaitojen kehittyminen, asennemuutos ja teknostressi
Aalto, Jutta (2022)Tämän tutkielman tavoitteena oli tutkia Jyväskylän yliopiston henkilökunnan digitaitoja, asennetta digitaalisuutta kohtaan sekä koettua teknostressiä ennen koronapandemiaa (keväällä 2020) ja sen ensimmäisen aallon aikana ... -
Opettaja tulevaisuuden taitojen edistäjänä : "jos haluat opettaa noita taitoja, sinun on ensin hallittava ne itse"
Norrena, Juho (University of Jyväskylä, 2013) -
Klassikkopaletti 2.0 : kirjallisuuden opetuksella tulevaisuuden taitojen opetukseen ja takaisin
Kaseva, Anu (2014)Tutkin pro gradu -tutkielmassani, miten opetusharjoittelun yhteydessä lukion ÄI5 Teksti, tyyli ja konteks-ti kurssille luodun blogipohjaisen Klassikkopaletti-internetsivuston ja siihen liittyvän työskentelyn kautta voidaan ... -
Digitaalisten oppimispelien opetuksellisen hyödyn arviointi
Varjosalo, Jeri (2021)Tutkielman tavoitteena oli selvittää konstruktiivisen menetelmän avulla, miten oppimispelit opettavat ja toimivat ja muodostaa tämän pohjalta malli, jolla kaikenlaisten pelien opetuksellisuutta voitaisiin arvioida. ... -
Toward Successfully Integrating Mini Learning Games into Social Virtual Reality Environments : Recommendations for Improving Open and Distance Learning
Mystakidis, Stylianos; Berki, Eleni; Valtanen, Juri (IATED Academy, 2017)Social virtual reality environments, also known as 3D virtual immersive environments, are threedimensional computer-generated virtual spaces that are increasingly used in attendance-based and distance education. Thanks to ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.