A metadata model for hybrid data products on a multilateral data marketplace
Tekijät
Päivämäärä
2018Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Multilateral data marketplaces provide a platform where organizations and individuals can buy, trade, sell, and combine data into hybrid data products. On such marketplaces, multiple different vendors can offer equivalent products in terms of functionality, but different in attributes such as pricing, quality and licensing; attributes that could be contained in metadata. Furthermore, hybrid data products introduce an additional challenge: How can metadata regarding the origin and attributes of data be contained? In this thesis, we propose a metadata model based on W3C PROV that is able to contain both provenance and relevant metadata related to data products. In addition, the functionality of the metadata model is demonstrated and evaluated through a prototype implementation.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [28129]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Sovellus tietovarastokehityksen automatisointiin ja metadatan hallintaan
Homanen, Mikko (2019)Tässä tutkielmassa kuvataan suomalaisen IT-palveluita ja ohjelmistoratkaisuja tarjoavan yrityksen tarpeisiin toteutettu sovellus tietovarastokehityksen automatisointiin ja metadatan hallintaan. Sovelluksella yritys pyrki ... -
Implementing structured document production to support enterprise content management
Nurmeksela, Reija (University of Jyväskylä, 2017)Within enterprise content management (ECM), the major goal is to develop and deploy systematic solutions for managing documents and other content items. ECM implementation concerns the development and deployment of new ... -
Reusable digital learning material production
Hokkanen, Olli (2003) -
"Like ambrosia of ancient Greece" : categorization of pulled oats in the marketplace
Hoskonen, Hilla (2018)Kasvisruuan suosio on ollut nousussa viime vuosien ajan. Sekasyönti ja niin kutsuttu fleksaus ovat myös yleistyneet. Syitä tähän voi etsiä esimerkiksi terveys- ja ympäristökysymyksistä. Kasviperäisten elintarvikkeiden ja ... -
Why did electronic B2B marketplaces fail? : case study of an agricultural commodity exchange
Luomakoski, Jari (University of Jyväskylä, 2012)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.