Free vs. locally free Kleinian groups
Pankka, P., & Souto, J. (2019). Free vs. locally free Kleinian groups. Journal für die reine und angewandte Mathematik, 2019 (746), 149-170. doi:10.1515/crelle-2016-0005
Published in
Journal für die reine und angewandte MathematikDate
2019Discipline
MatematiikkaCopyright
© 2018 Walter de Gruyter GmbH, Berlin/Boston.
We prove that Kleinian groups whose limit sets are Cantor sets of Hausdorff dimension < 1 are free. On the other hand we construct for any ε > 0 an example of a non-free purely hyperbolic Kleinian group whose limit set is a Cantor set of Hausdorff dimension < 1 + ε.
Publisher
De GruyterISSN Search the Publication Forum
0075-4102Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Mathematical tools in a digital world
Durity, Anthony (2012)There are many vantage points from which to gain a perspective on digital culture. The intersection of mathematics and mathematical tools with all things digital is one such vantage point. This implies an inspection of ... -
Matemaattisten taitojen kehitys kouluiässä
Aunola, Kaisa; Nurmi, Jari-Erik (Niilo Mäki Instituutti, 2018)Matemaattisten taitojen kehitys on luonteeltaan kasaantuvaa: aikaisempi osaaminen helpottaa uuden oppimista ja tasoerot matematiikan taidoissa lasten välillä kasvavat koulunkäynnin edetessä. Matematiikan osalta alkuopetus ... -
RAN and learning disabilities : is there a special connection between mathematical difficulties and rapid automatized naming?
Gaiani, Annika (2020)Tässä tutkimuksessa tutkittiin, onko matematiikan vaikeuksista (MV) kärsivillä lapsilla, myös ongelmia nopean sarjallisen nimeämisen (RAN) testissä. Tämän lisäksi tarkasteltiin, vaikuttaako matematiikan sujuvuusvaikeuden ... -
Matemaattiset taidot kansainvälisten arviointitukimusten valossa
Kupari, Pekka; Hiltunen, Jenna (Niilo Mäki Instituutti, 2018) -
Mathematics related self-efficacy beliefs and task-motivation and associations with mathematics fluency development : a longitudinal study of children from 1st grade to 2nd grade
Lähtevänoja, Antti; Penttinen, Silja (2018)There is evidence that self-efficacy and task-motivation in mathematics play a crucial role in regulating mathematical performance. The purpose of this Master’s thesis was to find out how mathematics related self-efficacy ...