Care, Upbringing and Teaching in ‘Horizontal’ Transitions in Toddler Day-Care Groups
Rutanen, N., & Hännikäinen, M. (2017). Care, Upbringing and Teaching in ‘Horizontal’ Transitions in Toddler Day-Care Groups. In E. J. White, & C. Dalli (Eds.), Under-three Year Olds in Policy and Practice (pp. 57-72). Springer. Policy and Pedagogy with Under-three Year Olds: Cross-disciplinary Insights and Innovations. https://doi.org/10.1007/978-981-10-2275-3_4
Julkaistu sarjassa
Policy and Pedagogy with Under-three Year Olds: Cross-disciplinary Insights and InnovationsPäivämäärä
2017Tekijänoikeudet
© Springer Science+Business Media Singapore 2017.
This chapter focuses on the fundamental notion of early childhood education as
an integrated whole, composed of care, upbringing and teaching, in the context of
Finnish early childhood education. These three concepts - care, upbringing and
teaching - are addressed firstly, on the conceptual level, and then empirically by
illustrative examples from day-care groups for one-to-three-year-old children.
Our main question focuses on how care, upbringing and teaching are implemented
in small-scale ‘horizontal’ transitions children experience between events
or activities during the day as part of the experience of day-care, and how these
events might be evaluated from a pedagogical perspective. Empirical data of horizontal
transitions were collected by observations and video recordings in three daycare
groups. The illustrative examples selected and discussed are linked to everyday
life transitions occurring in day-care centres.
Our analysis shows how horizontal transitions provide many opportunities to
bring care, upbringing and teaching together into an integrated whole. These events
are also important contexts for young children’s learning. The chapter gives examples
of good educational practices for supporting children’s learning, development
and well-being in day-care groups. Further, by raising awareness of less-known issues
in early childhood education, it could offer pointers for teacher education and
teachers’ professional development.
...
Julkaisija
SpringerEmojulkaisun ISBN
978-981-10-2274-6Kuuluu julkaisuun
Under-three Year Olds in Policy and PracticeISSN Hae Julkaisufoorumista
2509-6680Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/26275484
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
CopaGloba – Learning to coparent: A longitudinal data on construction of coparenting in transition to parenthood (individual interview data of parents)
Böök, Marja; Kokkinen, Katja; Kekkonen, Marjatta; Malinen, Kaisa; Kuusiaho, Inka-Liisa; Ranta, Minna; Rönkä, Anna (Tietoarkisto, 2022)CopaGloba-hankkeessa tutkittiin vanhempien välisen yhteistyön eli yhteisvanhemmuuden kehittymistä ja päivittäisiä muutoksia ja selvitettiin, millä tavalla perhe- ja työpolitiikka, perhepalvelut sekä vallitsevat kulttuuriset ... -
CopaGloba – Learning to coparent: A longitudinal data on construction of coparenting in transition to parenthood (survey data of parents)
Moilanen, Sanna; Ranta, Minna; Rönkä, Anna; Räikkönen, Eija; Lindroos, Emmi; Tammelin, Mia; Malinen, Kaisa (Tietoarkisto, 2022)CopaGloba-hankkeessa tutkittiin vanhempien välisen yhteistyön eli yhteisvanhemmuuden kehittymistä ja päivittäisiä muutoksia ja selvitettiin, millä tavalla perhe- ja työpolitiikka, perhepalvelut sekä vallitsevat kulttuuriset ... -
CopaGloba – Learning to coparent: A longitudinal data on construction of coparenting in transition to parenthood (mobile diary data of parents)
Malinen, Kaisa; Rönkä, Anna; Lindroos, Emmi; Ranta, Minna; Räikkönen, Eija (Tietoarkisto, 2022)CopaGloba-hankkeessa tutkittiin vanhempien välisen yhteistyön eli yhteisvanhemmuuden kehittymistä ja päivittäisiä muutoksia ja selvitettiin, millä tavalla perhe- ja työpolitiikka, perhepalvelut sekä vallitsevat kulttuuriset ... -
CopaGloba – Learning to coparent: A longitudinal data on construction of coparenting in transition to parenthood (focus group interview data of professionals in family centers)
Böök, Marja; Kokkinen, Katja; Kekkonen, Marjatta; Rönkä, Anna; Malinen, Kaisa; Moilanen, Johanna (Tietoarkisto, 2022)CopaGloba-hankkeessa tutkittiin vanhempien välisen yhteistyön eli yhteisvanhemmuuden kehittymistä ja päivittäisiä muutoksia ja selvitettiin, millä tavalla perhe- ja työpolitiikka, perhepalvelut sekä vallitsevat kulttuuriset ... -
CopaGloba – Learning to coparent: A longitudinal data on construction of coparenting in transition to parenthood (focus group interview data of parents in online game-based parental group)
Rönkä, Anna; Kokkinen, Katja; Malinen, Kaisa (Tietoarkisto, 2022)CopaGloba-hankkeessa tutkittiin vanhempien välisen yhteistyön eli yhteisvanhemmuuden kehittymistä ja päivittäisiä muutoksia ja selvitettiin, millä tavalla perhe- ja työpolitiikka, perhepalvelut sekä vallitsevat kulttuuriset ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.