Show simple item record

dc.contributor.advisorTuunanen, Tuure
dc.contributor.authorRaatikainen, Pasi
dc.date.accessioned2018-11-30T11:56:25Z
dc.date.available2018-11-30T11:56:25Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/60405
dc.description.abstractTässä tutkielmassa tarkastellaan nykyistä markkinoiden tilannetta, jossa digitaalisen palvelut ovat muodostuneet merkittäväksi, ja merkitykseltään yhä kasvavaksi tuoteryhmäksi. Uusia digitaalisia sovelluksia, jotka hyödyntävät uusinta teknologiaa ilmestyy markkinoille kiihtyvää tahtia. Palvelullistuminen ja digitalisaatio ovat muokanneet tapoja, joilla arvoa asiakkailleen syntyy. Tämä tutkielma pyrkii tutkimaan sitä, kuinka sovellusten tuottajat ja kuluttajat toteuttavat arvon yhteisluontia. Toisaalta kirjallisuus koskien arvon yhteisluontia on ollut varsin positiivista. Hiljattain on kuitenkin tunnistettu, että arvon yhteisluonnilla on myös mahdollinen negatiivinen lopputulos: arvon yhteistuhoaminen. Tässä tutkielmassa pyritään myös syventämään tietämystä koskien tätä aihealuetta. Vastausten löytämiseksi tutkielman yhteydessä on toteutettu empiirinen tutkimus, jossa arvon yhteisluontia ja yhteistuhoamista tutkitaan aktiivisuutta mittaavien sovellusten parissa.fi
dc.description.abstractThis thesis studies the prevalent market situation where digitalized services have become the main offering. More and more new digital solutions utilizing the latest technological innovations are offered to consumers. This has created new ways to create value. This thesis aims to find answers on how digital consumer services establish value co-creation. In addition, since past literature has been overly positive about value co-creation a contribution is searched for to fill this research gap. This research gap includes studying the negative outcomes of a value co-creation process which leads up to value being destructed. In order to make a contribution and find answers, an empirical study is made where value co-creation and co-destruction with activity tracking solutions is studied.en
dc.format.extent99
dc.language.isoen
dc.subject.otherdigital service
dc.subject.othervalue co-creation
dc.subject.othervalue co-destruction
dc.subject.otheractivity tracking
dc.titleImpact of value co-creation and co-destruction for digital consumer services : a case study on activity tracking solutions
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201811304953
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysopalvelujärjestelmät
dc.subject.ysoarvonluonti
dc.subject.ysoasiakkaat
dc.subject.ysokäyttäjät
dc.subject.ysopalveluyritykset
dc.subject.ysosähköiset palvelut
dc.subject.ysoservice systems
dc.subject.ysovalue creation
dc.subject.ysocustomers
dc.subject.ysousers
dc.subject.ysoservice businesses
dc.subject.ysoelectronic services


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record