Architecture of dissonance : a study on the strategic management process of higher education internationalization
In this study I analyze the neglected notion of organizational architecture in the
strategic process of internationalization in the context of higher education. I
examine the internationalization process through the development and
management of international master’s degree programmes and their relation to
the broader strategy of one particular Finnish university. I interviewed acting
coordinators and directors of the programmes regarding their view on the
administrative work, as well as the structures and resources, related to the
programmes. Strategy documents, internal evaluations, and statistics were also
analyzed.
The omission of an explicit strategy and strategic program for
internationalization led to the marginalization of the international programmes.
The strategic ambiguity contributed to a weak division of labor between the
central administration and the faculties (and the respective programmes).
Research and teaching staff assumed the coordinative responsibility and
operational management. These individuals did not possess formal incentives to
develop the programmes further. Championing activities within programmes
were minimal due to deficiencies in the organization’s architecture. The analysis
emphasizes the importance of identifying and supporting championing activities
within the organization. These activities have the potential of pinpoint
development areas and further enhance the emergence of new strategies and
architecture. The findings suggest that the organization’s architecture and
strategy failed to integrate international education into the traditional activities
of the organization.
This study contributes to the existing literature on organizational
architecture by expanding the notion of emergent architecture and how
championing can influence the architecture. The study also adds to the research
on higher education internationalization and its ramifications to the
organization’s architecture.
...
Tämän väitöskirjatutkimuksen analysoinnin kohteena on organisaation
arkkitehtuurin vaikutus strategiseen prosessiin. Strategisena prosessina
käsitellään korkeakoulutuksen kansainvälistymistä, eritoten kansainvälisten
maisteriohjelmien johtamista ja kehittämistä yhdessä yliopistossa. Tutkimus
käsittelee myös maisteriohjelmien suhdetta yliopiston strategiaan
Haastatteluaineistoon perustuvassa tutkimuksessa haastateltiin kansainvälisten
maisteriohjelmien koordinaattoreita ja johtajia. Analyysi keskittyi heidän
näkemyksiin ohjelmien hallinnoimisesta, resursseista ja rakenteista. Aineistona
käytettiin myös yliopiston strategioihin liittyviä dokumentteja, sisäisiä
arviointeja ja tilastoja.
Vajavainen strategia ja puuttuva toimenpideohjelma koulutuksen
kansainvälisyyteen johtivat kansainvälisyyden syrjäytymiseen. Strategian
epäselvyys johti heikkoon työnjakoon yliopistohallinnon ja tiedekuntien sekä
maisteriohjelmien välillä. Vastuu koordinaatiosta ja operatiivisesta johtamisesta
asetettiin opetus- ja tutkimushenkilöstölle, joilla ei ole mitään kannustinta
kehittää ohjelmia eteenpäin. He kokivat, että heidän työnsä arviointi painottuu
vahvasti tutkimukseen. Puutteet organisaation arkkitehtuurissa johtivat siihen
että maisteriohjelmien sisällä ei tapahtunut kehittämistä tai ohjelmien asioiden
ajamista. Organisaatio voisi hyödyntää näitä päivittäisessä toiminnassa
havaittuja asioita joiden avulla on mahdollista kehittää ja edistää organisaation
toimintaa. Ohjelmien toimijoiden kehittämistoimenpiteet eivät saaneet
tarvittavaa tukea ja täten niitä ei hyödynnetty. Tutkimuksen johtopäätöksenä on
se, että organisaation strategia ja arkkitehtuuri eivät onnistuneet integroimaan
kansainvälistä koulutusta osaksi vakiintuneita toimintoja.
Tämä tutkimus lisää aikaisempiin organisaation arkkitehtuurin
tutkimuksiin ottamalla huomioon esiin nousevan arkkitehtuurin. Lisäksi, tämä
väitöskirja linkittyy korkeakoulutuksen kansainvälistymisen tutkimuksiin
Tähän tutkimusalaan tämä väitöskirja tuo uuden näkökulman ottamalla
huomioon organisaation arkkitehtuurin koulutuksen kansainvälistämisessä.
...




Publisher
Jyväskylän yliopistoISBN
978-951-39-7612-5ISSN Search the Publication Forum
2489-9003Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- JYU Dissertations [130]
- Väitöskirjat [3178]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Exploring global responsibility in higher education students’ cross-cultural dialogues
Lehtomäki, Elina; Moate, Josephine; Posti-Ahokas, Hanna (Sage Publications; European Educational Research Association, 2019)This study engages with current debate around global education and internationalization of higher education(HE). There is an identified need to critically reflect on how global education commitments are introduced to HE ... -
Innovative Strategic Planning for the Institution
Mathies, Charles; Ferland, Chris (Routledge, Taylor & Francis Group, 2017) -
Internationalization and the invisible language? Historical phases and current policies in Finnish higher education
Saarinen, Taina (Jyväskylän yliopisto, 2012) -
Higher Education and Global Social Injustice
Viggiano, Tiffany (2020)This dissertation, composed of three unique scholarly articles, explores some of the ways in which institutions of higher education facilitate and mitigate social injustice on a global scale. Specifically analyzing the ... -
Higher education research in Finland : emerging structures and contemporary issues
Ahola, Sakari; Hoffman, David M. (Institute for Educational Research, 2012)