University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Väitöskirjat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Väitöskirjat > View Item

Architecture of dissonance : a study on the strategic management process of higher education internationalization

Thumbnail
View/Open
5.4 Mb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Published in
JYU dissertations
Authors
Sarpo, Ville
Date
2018
Discipline
Yrittäjyys

 
In this study I analyze the neglected notion of organizational architecture in the strategic process of internationalization in the context of higher education. I examine the internationalization process through the development and management of international master’s degree programmes and their relation to the broader strategy of one particular Finnish university. I interviewed acting coordinators and directors of the programmes regarding their view on the administrative work, as well as the structures and resources, related to the programmes. Strategy documents, internal evaluations, and statistics were also analyzed. The omission of an explicit strategy and strategic program for internationalization led to the marginalization of the international programmes. The strategic ambiguity contributed to a weak division of labor between the central administration and the faculties (and the respective programmes). Research and teaching staff assumed the coordinative responsibility and operational management. These individuals did not possess formal incentives to develop the programmes further. Championing activities within programmes were minimal due to deficiencies in the organization’s architecture. The analysis emphasizes the importance of identifying and supporting championing activities within the organization. These activities have the potential of pinpoint development areas and further enhance the emergence of new strategies and architecture. The findings suggest that the organization’s architecture and strategy failed to integrate international education into the traditional activities of the organization. This study contributes to the existing literature on organizational architecture by expanding the notion of emergent architecture and how championing can influence the architecture. The study also adds to the research on higher education internationalization and its ramifications to the organization’s architecture. ...
 
Tämän väitöskirjatutkimuksen analysoinnin kohteena on organisaation arkkitehtuurin vaikutus strategiseen prosessiin. Strategisena prosessina käsitellään korkeakoulutuksen kansainvälistymistä, eritoten kansainvälisten maisteriohjelmien johtamista ja kehittämistä yhdessä yliopistossa. Tutkimus käsittelee myös maisteriohjelmien suhdetta yliopiston strategiaan Haastatteluaineistoon perustuvassa tutkimuksessa haastateltiin kansainvälisten maisteriohjelmien koordinaattoreita ja johtajia. Analyysi keskittyi heidän näkemyksiin ohjelmien hallinnoimisesta, resursseista ja rakenteista. Aineistona käytettiin myös yliopiston strategioihin liittyviä dokumentteja, sisäisiä arviointeja ja tilastoja. Vajavainen strategia ja puuttuva toimenpideohjelma koulutuksen kansainvälisyyteen johtivat kansainvälisyyden syrjäytymiseen. Strategian epäselvyys johti heikkoon työnjakoon yliopistohallinnon ja tiedekuntien sekä maisteriohjelmien välillä. Vastuu koordinaatiosta ja operatiivisesta johtamisesta asetettiin opetus- ja tutkimushenkilöstölle, joilla ei ole mitään kannustinta kehittää ohjelmia eteenpäin. He kokivat, että heidän työnsä arviointi painottuu vahvasti tutkimukseen. Puutteet organisaation arkkitehtuurissa johtivat siihen että maisteriohjelmien sisällä ei tapahtunut kehittämistä tai ohjelmien asioiden ajamista. Organisaatio voisi hyödyntää näitä päivittäisessä toiminnassa havaittuja asioita joiden avulla on mahdollista kehittää ja edistää organisaation toimintaa. Ohjelmien toimijoiden kehittämistoimenpiteet eivät saaneet tarvittavaa tukea ja täten niitä ei hyödynnetty. Tutkimuksen johtopäätöksenä on se, että organisaation strategia ja arkkitehtuuri eivät onnistuneet integroimaan kansainvälistä koulutusta osaksi vakiintuneita toimintoja. Tämä tutkimus lisää aikaisempiin organisaation arkkitehtuurin tutkimuksiin ottamalla huomioon esiin nousevan arkkitehtuurin. Lisäksi, tämä väitöskirja linkittyy korkeakoulutuksen kansainvälistymisen tutkimuksiin Tähän tutkimusalaan tämä väitöskirja tuo uuden näkökulman ottamalla huomioon organisaation arkkitehtuurin koulutuksen kansainvälistämisessä. ...
 
Publisher
Jyväskylän yliopisto
ISBN
978-951-39-7612-5
ISSN Search the Publication Forum
2489-9003
Keywords
internationalization organizational architecture organizational design strategy process emergent strategy higher education internationalization kokonaisarkkitehtuuri organisaatiot suunnittelu strategiat korkea-asteen koulutus kansainvälistyminen
URI

http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-7612-5

Metadata
Show full item record
Collections
  • JYU Dissertations [130]
  • Väitöskirjat [3178]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Exploring global responsibility in higher education students’ cross-cultural dialogues 

    Lehtomäki, Elina; Moate, Josephine; Posti-Ahokas, Hanna (Sage Publications; European Educational Research Association, 2019)
    This study engages with current debate around global education and internationalization of higher education(HE). There is an identified need to critically reflect on how global education commitments are introduced to HE ...
  • Innovative Strategic Planning for the Institution 

    Mathies, Charles; Ferland, Chris (Routledge, Taylor & Francis Group, 2017)
  • Internationalization and the invisible language? Historical phases and current policies in Finnish higher education 

    Saarinen, Taina (Jyväskylän yliopisto, 2012)
  • Higher Education and Global Social Injustice 

    Viggiano, Tiffany (2020)
    This dissertation, composed of three unique scholarly articles, explores some of the ways in which institutions of higher education facilitate and mitigate social injustice on a global scale. Specifically analyzing the ...
  • Higher education research in Finland : emerging structures and contemporary issues 

    Ahola, Sakari; Hoffman, David M. (Institute for Educational Research, 2012)
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre