Tertiary teachers with dyslexia as narrators of their professional life and identity
Julkaistu sarjassa
Jyväskylä studies in education, psychology and social researchTekijät
Päivämäärä
2015Oppiaine
KasvatustiedeJulkaisija
University of JyväskyläISBN
978-951-39-6023-0ISSN Hae Julkaisufoorumista
0075-4625Julkaisuun sisältyy osajulkaisuja
- Article I: Burns, E. & Bell, S. 2010.Voices of teachers with dyslexia in Finnish and English further and higher educational settings. Journal of Teachers and Teaching: theory and practice, 16 (5) 529-543. DOI: 10.1080/13540602.2010.507964
- Article II: Burns, E. & Bell, S. 2011. Narrative construction of professional teacher identity of teachers with dyslexia. Journal of Teaching and Teacher Education, 27 (5), 952-960. DOI: 10.1016/j.tate.2011.03.007
- Article III: Burns, E., Poikkeus, A-M. & Aro, M. 2013. Resilience strategies employed by teachers with dyslexia working at tertiary education. Journal of Teaching and Teacher Education, 34, 77–85. DOI: 10.1016/j.tate.2013.04.007
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Väitöskirjat [3563]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Professionalistien ja generalistien työmarkkina-asema 2000-luvun alussa : vertaileva tutkimus ylemmän yhteiskuntatieteellisen korkeakoulututkinnon suorittaneista muodollisesti ammattipätevöityneistä ja -pätevöitymättömistä
Villa, Tiia (2011)Tutkimuksen tehtävänä on selvittää, kuinka korkeakoulutettujen professionalistien, eli ammattipätevöityneiden ja generalistien, eli ammattipätevöitymättömien työmarkkinaasema muodostuu, ja millaisia kokemuksia heillä ... -
Vocational teachers' professional agency in the stream of change
Vähäsantanen, Katja (University of Jyväskylä, 2013) -
Professional agency in the stream of change : Understanding educational change and teachers' professional identities
Vähäsantanen, Katja (Pergamon, 2015)The qualitative meta-study reported here investigated Finnish vocational teachers' professional agency amid an educational reform. Differences were found in teachers' agency regarding their work, their involvement with the ... -
The educational paradigm shift : a phenomenographic study of medical teachers’ experiences of practices
Brauer, Sanna; Kettunen, Jaana; Levy, Anna; Merenmies, Jussi; Kulmala, Petri (Biomed Central, 2023)Background This paper proposes a novel approach to the development of competence-oriented higher education, a national transformation aimed at harmonising and digitising undergraduate medical and dental education in ... -
Developing Future Physical Education Teachers' Intercultural Competence : The Potential of Intertwinement of Transformative, Embodied, and Critical Approaches
Siljamäki, Mariana Elisabet; Anttila, Eeva Helena (Frontiers Media SA, 2021)Purpose: This article is based on a study that explored learning processes related to intercultural competence of PE teacher trainees. The context of the study was the Faculty of Sport and Health Sciences at the University ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.