Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorPirhonen, Maritta
dc.contributor.authorOjala, Miika
dc.date.accessioned2018-09-13T07:47:50Z
dc.date.available2018-09-13T07:47:50Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/59505
dc.description.abstractTässä tutkielmassa käsitellään käyttäjäkokemuspohjaisten suunnitteluratkaisujen merkitystä ja vaikutuksia verkkokauppasivustojen konversioasteeseen ja sen kautta taloudelliseen menestykseen. Tarkastelu on rajattu internetin välityksellä tehtävään, kuluttajiin kohdistuvaan verkkokaupankäyntiin. Tutkimus suoritetaan esittelemällä ensin tutkielman kannalta keskeiset käsitteet, jonka jälkeen tarkastellaan tarkemmin olemassa olevia verkkosivustojen sekä verkkokaupan suunnittelumalleja ja heuristiikkoja, kattaen pintatason suunnittelun sekä arkkitehtuuritason rakenteen. Suunnittelumallien tarkastelun jälkeen pohditaan niiden mahdollisia käytännön vaikutuksia verkkokaupan toiminnan tehostumiseen ja sen konversioasteeseen. Tiedonhankintaprosessissa käytettiin useita alan tietokantajärjestelmiä, sekä alan nidemuodossa julkaistua kirjallisuutta. Pääasiallisina lähdemateriaalin hankintatyökaluina toimivat IEEE:n (Institute of Electrical and Electronics Engineers) Xplore Digital Library-tietokanta, AIS:n (Association for Information Systems) AISeL-tietokanta sekä Google Scholar. Tutkimusaiheen kannalta keskeisten käsitteiden määritelmät esitellään toisessa luvussa, jonka jälkeen kolmannessa luvussa esitellään suunnittelumalleja ja -periaatteita sivuston kehitysprosessin eri vaiheissa. Mallien tarkastelun jälkeen neljäs luku käsittelee tutkitun materiaalin perusteella tehtyjä havaintoja, ja pohditaan esiteltyjen mallien vaikutuksia näihin pohjautuen. Löydetyn lähdemateriaalin pohjalta koostettujen havaintojen perusteella päädyttiin johtopäätökseen, jonka mukaan tämän tutkielman tutkimushypoteesi pitää paikkansa.fi
dc.description.abstractThe purpose of this bachelor’s thesis is to study the importance and effects of user experience oriented design to the conversion rates and profitability of web stores and eCommerce. This thesis was conducted in a form of a literature review. The main tools used for accessing reliable existing studies and researching source materials were electronic databases and electronic libraries, such as IEEE Xplore Digital Library, provided by Institute of Electrical and Electronics Engineers, AISeL, electronic library of Association for Information Systems and Google Scholar. Some source material was found in traditional books related to the field of information systems science. The search for source material was done using keywords, such as User Interface, Usability, User oriented design, ease of use, User Experience, eCommerce, eBusiness, Conversion Rate and their Finnish equivalents. Most of these concepts are defined in the second chapter of the thesis, followed by an introduction of different design models and principles in the third chapter. The fourth chapter contains the results of the research, which implicate correlation between good user experience design and the success of web stores, which confirms the hypothesis of this thesis.en
dc.format.extent28
dc.language.isofi
dc.titleKäyttäjäkokemuspohjaisen suunnittelun merkitys verkkokauppasivuston konversioasteelle
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201809134106
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysokäyttäjäkokemus
dc.subject.ysokäyttöliittymät
dc.subject.ysokäytettävyys
dc.subject.ysokäyttäjälähtöisyys
dc.subject.ysoverkkokauppa (verkkoliiketoiminta)
dc.subject.ysovisuaalinen suunnittelu


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot