Matematiikka ja tietotekniikka
Virkaanastujaisesitelmä Jyväskylän yliopistossa 27.11.1996
Julkaisija
Jyväskylän yliopistoAsiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Algorithms and Logic as Programming Primers
Niemelä, Pia; Valmari, Antti; Ali-Löytty, Simo (Springer Nature Switzerland AG, 2019)To adapt all-immersive digitalization, the Finnish National Curriculum 2014 (FNC-2014) ‘digi-jumps’ by integrating programming into elementary education. However, applying the change to mathematics teachers’ everyday praxis ... -
How can networks help encourage the development and professionalisation of innovative early STEM Education in a changing world?
Lundell, Jan; Borde, Badin; Filtzinger, Barbara; Hansen, Hinnerk; Henke, Nina; Oberthür, Julia; O’Donnell, Carol; Pahnke, Janna; Pasquinelli, Elena; Sadadou, Djian; Vogel, Anna-Carolina (LUMA-keskus Suomi, 2023)Maailma muuttuu monimutkaisemmaksi ja vaatii muun muassa STEM*-osaamista ja lukutaitoa oppijoilta, yhteisön jäseniltä ja yhteiskunnilta. Siksi laadukkaalle varhaiselle STEM-koulutukselle tarvitaan laajaa puolustamista. ... -
Tulevaisuuden osaajat : Pisa 2000 Suomessa
Sulkunen, Sari; Kupari, Pekka; Törnroos, Jukka; Reinikainen, Pasi; Malin, Antero; Leino, Kaisa; Linnakylä, Pirjo; Välijärvi, Jouni (Jyväskylän yliopisto, koulutuksen tutkimuslaitos, 2002) -
Kehittämistutkimus : TVT:n tehokas integrointi matematiikan digitaaliseen ylioppilaskokeeseen valmistautumisessa
Huttunen, Jesse (2017)Nykyään tieto- ja viestintäteknologialla (TVT) on yhä suurempi rooli suomalaisessa perusopetuksessa sekä lukiokoulutuksessa. Erilaiset laitteet ja sovellukset ovat tuoneet myös uusia mahdollisuuksia erityisesti matematiikan ... -
Elementary Math to Close the Digital Skills Gap
Niemelä, Pia; Valmari, Antti (SCITEPRESS Science And Technology Publications, 2018)All-encompassing digitalization and the digital skills gap pressure the current school system to change. Accordingly, to ’digi-jump’, the Finnish National Curriculum 2014 (FNC-2014) adds programming to K-12 math. However, ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.