Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorKarjaluoto, Heikki
dc.contributor.authorJääskeläinen, Jari
dc.date.accessioned2018-06-19T09:22:38Z
dc.date.available2018-06-19T09:22:38Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/58623
dc.description.abstractMyyjän henkilökohtainen myyntityö on tärkeässä roolissa asiakassuhteiden luomisen ja ylläpidon suhteen. Henkilökohtainen myyntityö koostuu eri vaiheista. Digitalisaation myötä myyntityö on muuttunut muun muassa tiedon saannin parantumisen ja yhteyden- pitokanavien lisääntymisen myötä. Digitalisaatiolla on ollut myös vaikutusta yritysten os- toprosesseihin. Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millaisia vaiheita vakuutusmyyjillä on hen- kilökohtaisessa myyntityössään B2B vakuutusmyynnissä. Lisäksi haluttiin selvittää, onko vakuutusmyyjän henkilökohtaisella myyntityöllä ollut vaikutusta yritysasiakkaan osto- päätökseen. Tutkimuksen teoreettinen viitekehys muodostui henkilökohtaisen myynti- työn vaiheista sekä B2B ostoprosessista ja arvon kokemisesta. Tutkimusta varten haasta- teltiin kahta vakuutusmyyjä ja neljää yritysasiakasta. Tutkimusote tutkimuksessa oli kva- litatiivinen. Tutkimuksen tulokset osoittivat, että vakuutusmyyjillä oli selkeitä vaiheita henkilökoh- taisessa myyntityössään. Myyntityön vaiheet olivat tutkimuksen perusteella verrattavissa tutkielman teoreettiseen viitekehykseen. Yritysasiakkaiden haastatteluissa nousi esiin, että myyjän vaikutus ostopäätöksen tekoon oli merkittävä. Haastattelussa nousi esiin myös arvon kokeminen ja muodostuminen. Yritysasiakkaat eivät niinkään saaneet arvoa vakuutuksesta tuotteena, vaan pikemmin asiakassuhteen kokonaisvaltaisesta ylläpitämi- sestä ja asioiden hoitamisen helppoudesta.fi
dc.format.extent66
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.titleHenkilökohtainen myyntityö B2B vakuutusmyynnissä
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201806193262
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineMarkkinointifi
dc.contributor.oppiaineMarketingen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi20423
dc.subject.ysoyritysmyynti
dc.subject.ysomyyntityö
dc.subject.ysovakuutus
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot