Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorSajasalo, Pasi
dc.contributor.authorVäisänen, Tarja
dc.date.accessioned2018-06-06T11:56:52Z
dc.date.available2018-06-06T11:56:52Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/58406
dc.description.abstractTämän pro gradu työni tarkoituksena on tutkia, miten erään suomalaisen finanssialalla toimivan yrityksen liiketoiminta-alueella toteutetaan muutosjohtamista; lisäksi tutkittiin, millaisia transformationaalisen johtajuuden piirteitä on tunnistettavissa, kun kohdeyritys jalkautti samalla uutta asiakkuusstrategiaa organisaatiossa. Yrityksessä oli haastatteluhetkellä meneillään uuden strategian jalkautus, joka koski yrityksen valtakunnallista toimintaa. Tässä tutkimuksessa muutoksen käsittely on rajattu aivan pienen murto-osan kokemuksiin, eivätkä tulokset siis ole yleistettävissä laajemmin. Tutkimukseen haastateltiin kohdeyrityksestä 14:ää henkilöä. Kaikki haastattelut tehtiin yksilöhaastatteluna. Mukana haastatteluissa oli kaksi johtokuntatasoista henkilöä, neljä keskijohtoon kuuluvaa henkilöä, neljä lähiesimiestä ja neljä toimihenkilöä. Tutkimukseen osallistuneiden henkilöiden keskuudessa odotettiin, että uusi strategia tuo uusia avautuvia rooleja ja tehtäviä. Vision koettiin olevan selkeä kaikille. Epäselväksi oli jäänyt, ylintä johtoa lukuun ottamatta, yrityksen uusi strategia ja aikataulu; myös viestien eriaikaisuus koettiin sekavana. Osaamisen laajentamiseen ja uudistumiseen kannustettiin kaikkia. Lähiesimiehet kokivat saavansa riittävästi vastuuta ja valtaa toteuttaa asioita itsenäisemmin ja siihen kannustetaan, mutta he kaipasivat tukea parempiin työvälineisiin. Uuden asiakkuusstrategian jalkautuksen koettiin tuovan lisää vastuuta ja valtaa toimihenkilöille. Asiakkuusstrategia selkeytti tekemistä, ja eri liiketoimintojen välisen yhteistyön kerrottiin parantuneen. Suunnitelmallisuus ja epäselvyys prosessin jatkuvuudesta, ajankäyttö asiakkaiden kanssa sekä keskustelut onnistumisista ja työn haasteista mainittiin johtamiseen liittyvissä puutteissa. Johtamisessa korostui henkilöstöön liittyvä arvostuksen puute ja palkitsemiseen liittyvä tyytymättömyys.fi
dc.format.extent83
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.subject.othertransformationaalinen johtaminen
dc.subject.otherihmisten johtaminen
dc.titleTransformationaalisen johtamisen ilmenemismuotoja etsimässä: muutostilanne finanssialan organisaatiossa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201806063061
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineJohtaminenfi
dc.contributor.oppiaineManagement and Leadershipen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi20424
dc.subject.ysohaastattelututkimus
dc.subject.ysostrategiat
dc.subject.ysomuutosjohtaminen
dc.subject.ysohenkilöstöjohtaminen
dc.subject.ysojohtaminen
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot