Outoa kieltä ymmärtämässä - näkökulmia monikieliseen kielitietoisuuteen
Dufva, H. (2018). Outoa kieltä ymmärtämässä - näkökulmia monikieliseen kielitietoisuuteen. In L. Nieminen, A. Yliherva, J. Alian, & S. Stolt (Eds.), Monimuotoinen monikielisyys : Puheen ja kielen tutkimuksen päivät Helsingissä 5.-.6.4.2018 (pp. 66-77). Puheen ja kielen tutkimuksen yhdistys. Puheen ja kielen tutkimuksen yhdistyksen julkaisuja, 50.
Published in
Puheen ja kielen tutkimuksen yhdistyksen julkaisujaAuthors
Date
2018Discipline
Soveltava kielitiedeCopyright
© Puheen ja kielen tutkimuksen yhdistys ry, 2018. Tämä on käsikirjoitusversio artikkelista, jonka on julkaissut Puheen ja kielen tutkimuksen yhdistys ry. Rinnakkaistallennettu julkaisijan luvalla.
Publisher
Puheen ja kielen tutkimuksen yhdistysParent publication ISBN
978-952-68723-1-5Conference
Puheen ja kielen tutkimuksen päivätIs part of publication
Monimuotoinen monikielisyys : Puheen ja kielen tutkimuksen päivät Helsingissä 5.-.6.4.2018ISSN Search the Publication Forum
1458-7580Keywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/28002790
Metadata
Show full item recordCollections
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Näkökulmia opetuksen ja koulutuksen uudistamiseen
Vaarala, Heidi; Kyckling, Erja (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2019) -
Monikielisyyden näkeminen voimavarana : kokemuksia Utrechtin kansainvälisestä koulusta
Roiha, Anssi; Post Uiterweer, Melanie; Absalom, Helen (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2021)Monikielisyys on nykyisin arkipäivää monissa kouluissa. Myös Suomen kouluissa erikielisten oppilaiden määrä on kasvanut ja sen odotetaan yhä kasvavan tulevaisuudessa. Tässä artikkelissa tarkastelemme, miten koulut voivat ... -
Saako monikielisessä koulussa puhua ruotsia? : Får man prata finska i den flerspråkiga skolan?
Ahlholm, Maria (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2018)Suomen ja ruotsin sekoittumisen välttämiseksi on nähty vaivaa suomalaisessa koulujärjestelmässä. Nyt monikielisyys myllertää koulujen kielikäytänteet uudenlaisiksi. Artikkelissa kysytään, purkaako koulun monikielistyminen ... -
“Jokaiselle yksi hampurilainen: yksi sinulle ja yksi Marialle” – kielitietoisuutta kotitalouteen
Kuusento, Kiia (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2020)DivED-hankkeessa tarjosimme kouluille isommille ryhmille suunnattujen koulutusten lisäksi myös yksilöllistä ohjausta opettajille. Harva koulu tai opettaja lähti mukaan yksilölliseen ohjaukseen, mutta ne yhteistyöt, joita ... -
#kielitietoisuus #kielellisestivastuullinenopetus #kielellisestivastuullistavaopetus – twiittejä käsiteviidakosta
Alisaari, Jenni; Harju-Autti, Raisa; Heikkola, Leena Maria; Kekki, Niina; Kivipelto, Susanna (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2020)Sekä tieteessä että arkipuheessa käydyissä keskusteluissa on viime aikoina ilmennyt tarve tarkentaa käsitteitä, joita käytetään keskusteltaessa eri kielitaustoista tulevista oppijoista ja heidän opettamisestaan. DivED-hanke ...