Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorRantanen, Johanna.
dc.contributor.authorJalonen, Milla
dc.contributor.authorKurkela, Iiris
dc.date.accessioned2018-04-17T13:13:19Z
dc.date.available2018-04-17T13:13:19Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1869139
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57662
dc.description.abstractTutkimuksen tavoitteena oli selvittää, minkälaiseksi tutkimukseen osallistuneet aikuisopiskelijat kokevat elämäntilanteensa, jossa yhdistyvät työ, opiskelu sekä perhe-elämän vaatimukset. Tämän lisäksi tarkoituksena oli tarkastella, minkälaisia merkityksiä aikuisopiskelijat antavat ohjaukselle senhetkisessä elämäntilanteessaan. Tutkimus kuuluu laadullisen tutkimuksen perinteeseen ja sen on otteeltaan fenomenologinen. Tutkimusaineisto on kerätty haastattelemalla yhtätoista aikuisopiskelijaa, joilla kaikilla on ollut henkilökohtainen ja tuore kokemus työn, perheen ja opiskelun yhteensovittamisesta. Haastattelun tukena käytettiin puolistrukturoitua haastattelurunkoa. Tutkimusaineisto on analysoitu aineistolähtöisellä sisällönanalyysilla. Tutkimustulokset osoittivat, että aikuisopiskelijoiden työn, perheen ja opiskeluiden yhteensovittamista helpottavat perheen tarjoama tuki, työn tarjoaman jousto ja taloudellinen tuki, sekä yksilön omat taidot ja toimijuus. Osa-alueiden yhdistämistä hankaloittavia tekijöitä olivat puolestaan perheen ja kodin asettamat vaatimukset, erilaiset yllättävät tilanteet, opintoihin liittyvät vaatimukset, sekä eri elämän osa-alueiden yhteensovittamisesta aiheutunut kuormitus ja vähäinen vapaa-aika. Ohjauksen merkitys ja ohjauskokemukset olivat aikuisopiskelijoiden elämässä pääasiassa myönteisiä. Aikuisopiskelija voi siis parhaimmillaan saada tukea elämäntilanteeseensa ohjauksen avulla. Aikuisopiskelijoiden saamat eri ohjauksen muodot voidaan nähdä työn, perheen ja opiskelun yhteensovittamista tukevana välineenä.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (83 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.othertyö
dc.subject.otherperhe
dc.subject.otheropiskelu
dc.subject.otheraikuisopiskelija
dc.subject.otheryhteensovittaminen
dc.subject.otherelinikäinen ohjaus
dc.subject.otherohjaustarpeet
dc.titleKuinka yhdistää opiskelu työhön ja perhe-elämään? : ohjauksen merkitys aikuisopiskelijan moniulotteisella elämänkentällä
dc.title.alternativeOhjauksen merkitys aikuisopiskelijan moniulotteisella elämänkentällä
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201804172106
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKasvatustieteiden tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Educationen
dc.contributor.laitosOpettajankoulutuslaitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Teacher Educationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineLuokanopettajakoulutusfi
dc.contributor.oppiaineTeacher Educationen
dc.date.updated2018-04-17T13:13:19Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi103
dc.subject.ysotyö
dc.subject.ysoperhe
dc.subject.ysoopiskelu
dc.subject.ysoaikuisopiskelijat
dc.subject.ysoyhteensovittaminen
dc.subject.ysoohjaus (neuvonta ja opastus)
dc.subject.ysoohjaus
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot