Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorUusitalo, Outi
dc.contributor.authorWelling, Mikko
dc.date.accessioned2018-03-23T15:25:51Z
dc.date.available2018-03-23T15:25:51Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1862693
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57407
dc.description.abstractTutkimuksen tavoitteena on selvittää mitkä ovat suomalaisen pienpanimoliiketoiminnan erityispiirteet ja millaisia tekijöitä alaan ja sen liiketoimintaekosysteemiin liittyy. Tutkimus keskittyy pohtimaan alalla toimivien panimoiden välistä kilpailua ja kilpailijoiden toistensa kanssa tekemää yhteistyötä. Tutkimuksessa pyritään selvittämään millaista kilpailijoiden välinen yhteistyö alalla on ja mitä arvoa se tuottaa sekä panimoille, että lopulta asiakkaalle. Tutkimuksessa paneudutaan myös siihen, minkälaisia verkostoja alalle on syntynyt ja mikä niiden arvo on. Tutkimukseen haastateltiin kuutta eri suomalaisten pienpanimoiden toimijaa, jotka valikoituivat sattumanvaraisesti, kuitenkin niin että joukko edustaa sekä hieman nuorempia ja pienempiä toimijoita kuin myös alalla kokeneita, hieman isompia panimoita. Aineisto kerättiin puolistrukturoiduilla teemahaastatteluilla. Tutkimuksessa saatiin selville, että vaikka kilpailu alalla on kovaa, yritykset tekevät myös hyvin paljon yhteistyötä eri muodoissa toistensa kanssa. Yhteistyöstä saadaan erilaisia hyötyjä ja arvoa eikä toista panimoa oikeastaan edes koeta kilpailijana. Pienpanimot kokevat keskinäisen yhteistyön olevan tärkeää, jotta alalla toimivilta isoilta panimoilta voidaan saada nipistettyä markkinaosuutta. Suurimmaksi kilpailijaksi pienpanimot kokevatkin kuluttajakäyttäytymisen, joka Suomessa on osin myös lainsäätäjien ohjaamaa.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (91 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.otherpienpanimot
dc.titleKilpailijoiden välinen yhteistyö suomalaisessa pienpanimoliiketoiminnassa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201803231825
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineMarkkinointifi
dc.contributor.oppiaineMarketingen
dc.date.updated2018-03-23T15:25:52Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi20423
dc.subject.ysokilpailu
dc.subject.ysoyhteistyö
dc.subject.ysoliiketoiminta
dc.subject.ysoverkostot
dc.subject.ysoolut
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot