Tieto- ja viestintätekniikan merkitys aineenopettajien täydennyskoulutuksessa : tutkimus peruskoulun ja lukion opettajista Keski-Suomen alueella
This study examined Information and Communications Technology (ICT)
know-how and needs and challenges of teachers in-service training in the
region of Middle–Finland. In this context impressiveness is seen as the
congruence between the set aims and gathered results. The study approaches
the subject matter through the opinions of teaching personnel. The study data
was gathered from the focused interview questionnaires in many
supplementary educational occasions of randomly picked teaching personnel in
2013, 2014, 2017 and also from personnel interwiew’s in 2013-2016. The study is
aimed at the teaching personnel of Comprehensive Schools and Upper-
Secondary Schools to investigate their ICT know-how in subject teaching and
essential needs of in-service training. The aim of this study is to pursue to find
information about what are the impacts of in-service teacher training focused to
Information and Communications Technology and how should it be developed
so that its accessibility and impressiveness would be efficient.
...
Alternative title
Tutkimus peruskoulun ja lukion opettajista Keski-Suomen alueellaPublisher
University of JyväskyläISBN
978-951-39-7303-2ISSN Search the Publication Forum
1456-5390Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Väitöskirjat [3559]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Oppimateriaalien kehittäminen, hyödyntäminen ja rooli tieto- ja viestintätekniikan opetuksessa
Ekonoja, Antti (University of Jyväskylä, 2014) -
Oppikirjan rooli tieto- ja viestintätekniikan opetuksessa
Ekonoja, Antti (University of Jyväskylä, 2011) -
Tietotekniikan valtakunnallisten oppisisältöjen toteutuminen Keski-Suomen peruskoulujen opetuskäytänteissä
Marttala, Lauri (2017)Tutkimus sai alkunsa kiinnostuksesta uusia Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteita kohtaan. Vuonna 2014 hyväksytty POPS asettui erityisesti tieto- ja viestintätekniikan opetuksen osalta vastaamaan perusopetuksessa ... -
The relationship between ICT use and reading literacy : focus on 15-year-old Finnish students in PISA studies
Leino, Kaisa (University of Jyväskylä, Finnish Institute for Educational Research, 2014) -
Tieto- ja viestintätekniikka Keski-Suomen peruskouluissa vuonna 2016
Kenttälä, Veera; Kankaanranta, Marja; Neittaanmäki, Pekka (Jyväskylän yliopisto, 2017)