Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorSajasalo, Pasi
dc.contributor.advisorOjala, Arto
dc.contributor.authorMassinen, Anni
dc.date.accessioned2017-10-14T15:10:38Z
dc.date.available2017-10-14T15:10:38Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1725986
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/55632
dc.description.abstractDigitalisaatiosta ja sen vaikutuksista puhutaan paljon, mutta tarkempaa tutkimusta aiheesta on vielä toistaiseksi kohtalaisen niukasti. Tässä pro gradu-tutkielmassa tutkitaan digitalisaation luomia vaikutuksia liiketoimintamallissa ja strategiassa. Tutkielman kirjallisuuskatsauksessa perehdytään tarkemmin tämänhetkisiin tutkimuksiin digitalisaatiosta, sen määritelmästä ja vaikutuksista. Liiketoimintamallia ja strategiaa tarkastellaan ja kirjallisuuteen perustuen pyritään jäsentämään digitalisaation vaikutuksia näihin. Kirjallisuuskatsauksen pohjalta luodaan viitekehys tutkimuksen empiiriselle osiolle, jossa laadullista tapaustutkimusta käyttäen tarkastellaan kohdeorganisaatioiden edustajien näkemyksiä tutkielman aiheeseen. Tutkimuksen empiirisen osion tulokset osoittavat, että digitalisaatio on vaikuttanut organisaatioiden liiketoimintamalliin, sekä osittain myös strategiaan. Tuloksissa on kuitenkin havaittavissa, että on haastavaa rajata, mitkä muutokset ovat juuri digitalisaation aiheuttamia ja mitkä muista tekijöistä johtuvia.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (63 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.otherdigitalisaatio
dc.subject.otherliiketoimintamalli
dc.subject.otherstrategia
dc.subject.otherstrateginen johtaminen
dc.subject.othermuutosvoima
dc.titleDigitalisaatio liiketoimintamallin ja strategian muovaajana
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201710143991
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineJohtaminenfi
dc.contributor.oppiaineManagement and Leadershipen
dc.subject.methodKvalitatiivinen tutkimus
dc.date.updated2017-10-14T15:10:38Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi20424
dc.subject.ysodigitalisaatio
dc.subject.ysoliiketoimintamallit
dc.subject.ysostrategia
dc.subject.ysostrateginen johtaminen
dc.subject.ysomuutos
dc.format.contentfulltext
dc.rights.accessrightsAineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.fi
dc.rights.accessrightsThis material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.en
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot