dc.contributor.advisor | Ojala, Arto | |
dc.contributor.author | Lax, Antti | |
dc.date.accessioned | 2017-06-08T23:47:57Z | |
dc.date.available | 2017-06-08T23:47:57Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.other | oai:jykdok.linneanet.fi:1703427 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/54385 | |
dc.description.abstract | Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää mitkä ovat pelialan joukkorahoituskampanjoiden menestystekijöitä. Aiempaan joukkorahoitukseen sekä pelialaan keskittyneiden tutkimusten perusteella luotiin teoreettinen malli kuvaamaan tärkeimpiä menestystekijöitä ja niiden suhteita. Tätä mallia testattiin haastattelemalla kolmen eri joukkorahoituskampanjan perustajia. Aiemman teorian sekä haastattelujen perusteella selvisi, että pelialan joukkorahoituskampanjoilla on kuusi selkeää menestystekijää: kampanjan palkkiot, kampanjan tavoitteet, kampanjan sekä tuotteen laatu, projektitiimi, joukkorahoittajien luoma yhteisö sekä suoritetut esivalmistelut. Tutkimustuloksia ja niiden perusteella luotua menestystekijämallia voidaan käyttää sekä joukkorahoituskampanjoiden suunnittelun apuvälineenä, että pohjana pelialan joukkorahoituskampanjoiden jatkotutkimiselle. | fi |
dc.description.abstract | The aim of this study was to find out what are the success factors of game industry crowdfunding campaigns. A theoretical model of the most important success factors and their relationships was created based on previous research and tested by interviewing the creators of three different game industry crowdfunding campaigns. The six major success factors that were discovered from interviews and previous studies: campaign rewards, campaign goals, quality of both the product and the campaign, the project team, the community of crowdfunders and the preparations for the campaign. The findings of this study and the success factor model can be used both as a tool for planning crowdfunding campaigns and as a basis for new studies regarding game industry crowdfunding campaigns. | en |
dc.format.extent | 1 verkkoaineisto (63 sivua) | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | eng | |
dc.rights | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.rights | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.subject.other | game industry | |
dc.subject.other | crowdfunding | |
dc.subject.other | success factors | |
dc.subject.other | video games | |
dc.subject.other | viral marketing | |
dc.subject.other | peliala | |
dc.subject.other | joukkorahoitus | |
dc.subject.other | menestystekijät | |
dc.subject.other | videopelit | |
dc.subject.other | viraalimarkkinointi | |
dc.title | Success factors of game industry crowdfunding campaigns | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201706092756 | |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.type.ontasot | Pro gradu -tutkielma | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | Information Systems Science | en |
dc.contributor.oppiaine | Tietojärjestelmätiede | fi |
dc.date.updated | 2017-06-08T23:47:57Z | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | masterThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 601 | |
dc.subject.yso | peliala | |
dc.subject.yso | joukkorahoitus | |
dc.subject.yso | menestystekijät | |
dc.subject.yso | videopelit | |
dc.subject.yso | viraalimarkkinointi | |
dc.format.content | fulltext | |
dc.type.okm | G2 | |