Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorLuoma-aho, Vilma
dc.contributor.authorBirkman, Henna
dc.date.accessioned2017-06-05T09:44:26Z
dc.date.available2017-06-05T09:44:26Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1702954
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/54292
dc.description.abstractIhmisten ja organisaatioiden käyttäytyminen verkossa muuttuu yhä enemmän staattisesta vuorovaikutteiseen. Yritysten on oltava tarkkana, sillä pitääkseen asiakkaansa tyytyväisenä, niiden on oltava saavutettavissa ja tunnuttava enenevissä määrin ystäviltä, tai vähintääkin inhimillisiltä. Monet yritykset hyödyntävät sisältömarkkinointia blogeissaan ja pyrkivät näin houkuttelemaan ja sitouttamaan asiakkaita. Tämä tutkielma pyrkii selvittämään millä tavoin yritykset koittavat blogeissaan sitouttaa asiakkaitaan ja millaisia parasosiaalisen vuorovaikutuksen keinoja yritysblogeista on tunnistettavissa. Näihin kysymyksiin pyritään vastaamaan linkittämällä yhteen sisältömarkkinoinnin, sitouttamisen ja parasosiaalisen vuorovaikutuksen käsitteet. Tutkimuksessa tarkastellaan viiden operaattorin yritysblogien urheilusisältöjä sisällönanalyysin avulla. Tutkielma esittelee neljä erilaista keinoa, jolla yritykset pyrkivät sitouttamaan asiakkaitaan. Tutkimuksessa myös väitetään, että sitouttaminen ja parasosiaalinen vuorovaikutus ovat hyvinkin usein lomittuneita. Yritysblogeista havaittiin neljä erilaista keinoa, jolla yritykset pyrkivät sitouttamaan asiakkaita. Nämä olivat erilaisia kehotuksia toimintaan sekä tekstissä että itse sivustoilla, brändin häivyttäminen tekstistä, kirjoittajan henkilöiminen sekä lukijan puhutteleminen suoraan. Tutkielma ei ota kantaa siihen, olivatko nämä sitouttamisen ja parasosiaalisen vuorovaikutuksen keinot onnistuneita, vaan esittelee lähinnä näitä keinoja. Syvempi jatkotutkimus yritysblogeissa tapahtuvaan sisältömarkkinoinnin on tarpeen, jotta ymmärrettäisiin kuinka se sitouttaa lukijoita. Tutkielma toimii hyvänä lähtökohtana myöhemmille alan tutkimuksille, sillä parasosiaalisia suhteita ei juuri ole tutkittu yritysblogien näkökulmasta. Siitä on myös hyötyä silloin, kun yritykset suunnittelevat vuorovaikutteista toimintaansa sosiaalisessa mediassa.fi
dc.description.abstractOnline behaviour is shifting from static to interactive. Because of this, organizations need to be even more alert to keep their customers satisfied. Companies need to be there for their customers and feel like friends, or atleast more humane. Many organizations today are using content marketing on their blogs, trying to attract and engage customers. This thesis aims at finding out how exactly companies are trying to engage their customers on their blogs and what aspects of parasocial interaction can be recognized in these blogs. An attempt to answer these questions is made by linking the concepts of content marketing, engagement and parasocial interaction. A content analysis was made on the corporate blogs of five different mobile operators. Sports related content was examined in order to find out how the companies were trying to engage their customers. The thesis presents four different ways the companies are trying to engage their customers, and argues that many of the aspects of engagement and parasocial interaction were indeed intertwined. The findings suggest that different kinds of call to actions in both text and on the platform were used for engagement as well as fading the brand from the text, personifying the writer and addressing the reader directly. The thesis does not take any stance on whether these ways of engaging are succesful or not, but merely presents what and how companies are trying to do it. A deeper study on the effects of content marketing in corporate blogs is required to better understand the effects of engaging behaviour. This thesis serves as a good starting point for studies in the field, since parasocial interaction has not yet been much studied from the viewpoint of corporate blogs. It will also be of value for companies when planning their social media interaction processess.en
dc.format.extent1 verkkoaineisto (42 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoeng
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.otherparasosiaaliset suhteet
dc.subject.othersisältömarkkinointi
dc.titleEngagement through content marketing in corporate blogs
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201706052661
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineViestinnän johtaminenfi
dc.contributor.oppiaineCorporate Communicationen
dc.date.updated2017-06-05T09:44:27Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi2043
dc.subject.ysoyritykset
dc.subject.ysoblogit
dc.subject.ysositouttaminen
dc.subject.ysovuorovaikutus
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot