dc.contributor.author | Haka, Santeri | |
dc.date.accessioned | 2017-05-14T11:33:04Z | |
dc.date.available | 2017-05-14T11:33:04Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/53929 | |
dc.description.abstract | Animaation tekeminen on muuttunut ja kehittynyt vuosien kuluessa.
Tässä tutkielmassa selvitetään, miten tietotekniikka on vaikuttanut animaatioalan
kehitykseen ja mitä mahdollisuuksia se on tuonut mukanaan. Tutkielmassa keskitytään
animaatioon Yhdysvalloissa ja Japanissa.
Kirjallisuuskatsauksen perusteella voidaan todeta, että tietotekniikka on vaikuttanut
animaatioon hyvin paljon. Se on nopeuttanut ja helpottanut animaation tekemistä.
Tietotekniikan avulla animaatiota hyödynnetään nykyään monella eri alalla.
Filmiteollisuus on alan tutuinta aluetta, mutta animaatiota käytetään nykyisin mm.
tietokonepeleissä, kännykkäsovelluksissa ja mainoksissa jatkuvasti. Animaation tekeminen
on nykyisin myös lähes kaikkien ulottuvilla, koska toteutukseen ei tarvita
erityisiä laitteita ja osa ohjelmista on kaikkien käytössä. | fi |
dc.description.abstract | The process of creating animation has changed and evolved over the years.
The goal of this study is to examine how information technology has contributed to
the development of the animation industry and what opportunities it has brought
with it. The study focuses on animation in the United States and Japan.
On the basis of the literature review, we can conclude that information technology
has had a major impact on animation. It has made the process of creating animation
much easier and faster. With the help of information technology, animation is now utilized in many different fields. When it comes to animation, the film industry is arguably
most known for utilizing it. However, animation is also used a lot elsewhere
such as in computer games, mobile applications, and advertisements. Creating animation
is nowadays accessible to almost everyone, because no special equipment is
required for implementing it and several of the programs required for creating it are
available to everyone. | en |
dc.format.extent | 27 | |
dc.language.iso | fin | |
dc.rights | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.rights | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.subject.other | animaatio | |
dc.subject.other | tietokoneanimaatio | |
dc.subject.other | anime | |
dc.subject.other | animaation historia | |
dc.subject.other | animaatio Yhdysvalloissa | |
dc.title | Tietotekniikan vaikutus animaatioon vuosien varrella | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201705142331 | |
dc.type.ontasot | Kandidaatintutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | Tietotekniikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Mathematical Information Technology | en |
dc.date.updated | 2017-05-14T11:33:04Z | |
dc.rights.accesslevel | restrictedAccess | fi |
dc.rights.accessrights | This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities. | en |
dc.rights.accessrights | Aineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat. | fi |